حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
امام جمعه سرخه:

واقعه عاشورا نقطه اوج تسلیم الهی بود

واقعه عاشورا نقطه اوج تسلیم الهی بود

امام جمعه سرخه گفت: نقطه اوج تسلیم محض درگاه خدا بودن در واقعه عاشورا و قیام امام حسین (ع) تجلی و نمود یافته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مهدی اشرف در خطبه‌های نمازجمعه این هفته سرخه با اشاره به دهه دوم عزای سیدالشهدا، گفت: عزای سیدالشهدا به مرحله‌ تبیین و تثبیت پیام عاشورا وارد شده که در این مرحله تفسیر نهضت متفاوت است. 

امام جمعه سرخه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات خادمین اباعبدالله در دهه اول محرم، افزود: دهه اول محرم اوج شورعزای حسینی است.

وی تصریح کرد: در نواحی مختلف شهر سنت‌های متفاوتی برقرار و مراسم‌های منسجمی توسط  مهاجرین در حسینیه شهدا برگزار شد.

اشرف با اشاره به مفهوم قبله‌شدن کربلا در ایام حزن اباعبدالله، افزود: تسلیم محض درگاه خدا بودن، نقطه اوج آن در عاشورا و کربلا سیدالشهداء است.

اشرف تصریح کرد: قبله شدن کربلا عصاره پیام همه انبیاست که تمام زندگی، افکار و عزاداری‌های ما نیز باید براساس پیام عاشورا  باشد.

وی با اشاره به وضعیت حجاب در سطح شهر، افزود: وضعیت پوشش در سطح شهر به شکل مناسبی نیست این در حالی است که رعایت هنجارهای اجتماعی یک وظیفه همگانی است. 

اشرف تصریح کرد: وضعیت افراد متفاوت است بعضی‌ها در خانواده‌هایی بزرگ شدند که ارزش‌ها را اصلاً نمی‌شناسند و واقعاً از فرهنگ دور هستند.

وی با تأکید بر آگاه‌کردن این بخش از جامعه، گفت: این ارزش‌ها برای خانواده‌های خود و اقوام  تبیین و مشخص شود و به هر دلیلی هر یک از اطرافیان ما دچار مشکل است باید خود با زبان خوش‌ روی آن‌ها اثر بگذاریم.

امام جمعه سرخه با اشاره به تحولات غزه، گفت: جبهه مقاومت همچنان پیروزمندانه مقابل دشمن تا دندان مصلح و وحشی ایستاده است.

اشرف با اشاره به شروع به کار دولت و رئیس‌جمهور منتخب، اظهار کرد: امیدواریم مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور و دولت به‌خوبی پیش رود.

وی در توصیه‌ دلسوزانه به رئیس‌جمهور، گفت: اطرافیان خود را مراقبت کرده و کسانی که ذره‌ای با مبانی انقلابی زاویه دارند را کنار بگذارد.

اشرف خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور منتخب افرادی را که به کار می‌گیرد باور به خدمت مردم داشته باشند تا دولت چهاردهم به ‌خوبی بتواند به این مردم خدمت کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از