حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

انس با قرآن مایه آرامش در بحران‌ها است

انس با قرآن مایه آرامش در بحران‌ها است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: انس با قرآن سبب خودسازی و پاک‌سازی روحی انسان‌ها شده و همچنین تقویت روحیه امید و نشاط خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عباس عبداللهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با بیان اینکه هدف خداوند از نزول وحی و کتاب آسمانی برای بشریت ایجاد امید و نشاط بوده است، گفت: انسان به جهت ضعف در جایگاه بندگی و آسیب‌پذیر بودن در برابر بحران‌های زندگی نیاز به تمسک به قدرت برتر را دارد و قرآن به‌عنوان یک کتاب الهی ریسمانی برای اتصال انسان به خداوند و قدرت لایزال الهی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در ادامه افزود: یاس و ناامیدی از رحمت خداوند از بزرگ‌ترین گناهان انسان و در دایره کفر قرار دارد و هیچ کس نباید با هر سطح ایمانی از رحمت خداوند ناامید شده و به بن ‌بست برسد، بلکه باید با توکل به خدا بن ‌بست ها را شکافته و به توحید دست پیدا کند.

عبداللهی خاطرنشان کرد: کسانی که با معانی قرآن در طول سال ارتباط دارند کمتر دچار بحران‌ها و بیماری‌های روحی و روانی شده و امید و نشاط  بیشتری داشته و می‌توانند این روحیه استقامت‌پذیری را به خانواده خود منتقل کنند.

بنا به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان جامعه‌ای که مردم آن با تکیه بر تواصی به حق و استقامت در برابر ناملایات با توکل به خداوند و با عنایت به آیات قرآن به دنبال راه نجات و برون رفت از مشکلات هستند، قطعا دچار مشکلات کمتر و آرامش و امنیت روانی بیشتری شده و در معرض آسیب‌های کمتر قرار می‌گیرند.

وی همچنین اذعان داشت: ماه رمضان به‌عنوان بهار قرآن فرصتی برای انس با قرآن و خودسازی و تقویت اراده و پاک‌سازی روح و جان است و انسان در سایه اتکال به خداوند می‌تواند به سرچشمه حکمت و نور متصل شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه خداوند در این ماه شیطان را که مایه ناامیدی انسان‌ها از رحمت الهی است در غل و زنجیر می‌کند، ابراز کرد: ماه رمضان ماه رحمت و امید است و خداوند با محدودکردن شیطان فرصت امید به بخشش را برای بندگان خود فراهم می سازد. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از