حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
رئیس مرکز تحقیقات استان سمنان خبر داد:

بازدید از ایستگاه تحقیقات بیابان نورالدین‌آباد گرمسار

بازدید از ایستگاه تحقیقات بیابان نورالدین‌آباد گرمسار

رئیس مرکز به همراه معاون آموزش و معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی مرکز از ایستگاه تحقیقات بیابان نورالدین‌آباد گرمسار بازدید کرد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت، رئیس مرکز تحقیقات استان سمنان به همراه معاون آموزش و معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی مرکز از ایستگاه تحقیقات بیابان نورالدین‌آباد گرمسار بازدید کرد.

عرب‌معصومی رئیس ایستگاه تحقیقات بیابان نورالدین‌آباد گرمسار، توضیحاتی در مورد اقدامات صورت‌گرفته در ایستگاه از محل اعتبارات سفر ریاست سازمان در سال گذشته ارائه داد.

 در ادامه از قلمستان گز شاهی بازدید به عمل آمد (این قلمستان به مساحت یک هکتار است که در اردیبهشت ۱۴۰۲ به کشت ۱۰ هزار قلمه گز شاهی اقدام شد و هم اینک از تاج‌پوشش و شرایط خوبی برخوردار است. قلمستان مذکور به‌عنوان بادشکن باغ پسته و محلی جهت ایجاد درآمد تعیین شده است و با توجه‌ به نهضت ملی درختکاری در سال ۱۴۰۲ یکی از منابع مهم تأمین قلمه گونه مقاوم به خشکی برای استان است)

 مقرر شد شناسنامه ایستگاه تا پایان سال گردآوری و رونمایی شود و بازدید از اتاق بذر هالوفیت‌ها و گزروفیتهای ایران که در حال آماده‌سازی است انجام شد. از ۱۲ هکتار مزرعه تسطیح شده جدید که به کشت جو اقدام شده بود از روش‌های افزایش بهره‌وری در تولید یونجه و دستگاه‌های آبیاری ایستگاه نیز بازدید شد. طرح‌های تحقیقاتی تولید بذور گواهی شده گیاهان مرتعی نیز مورد بازدید قرار گرفت.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از