حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
کارشناس و حافظ کل قرآن کریم مطرح کرد:

برنامه‌های هدف‌مند قرآنی نیازمند تأمین هزینه

برنامه‌های هدف‌مند قرآنی نیازمند تأمین هزینه

کارشناس و حافظ کل قرآن کریم شرکت نوجوانان و جوانان در محافل قرآنی را عاملی برای درامان‌ماندن از شبهات، افسردگی، استرس و اضطراب‌های روزمره عنوان کرد.

عباس پورطاهریان حافظ کل قرآن کریم با کسب رتبه دوم تفسیر قرآن کشوری و رتبه‌های برتر حفظ و تفسیر در سطح شهرستان و استان با ۱۵ سال تدریس مباحث دینی و قرآنی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت، گفت: یکی از موارد ضروری و موردنیاز جامعه جهت ایجاد انگیزه بیشتر در بین کودکان، نوجوانان و جوانان برای گرایش به محافل قرآنی برگزاری مسابقات است.

 

پورطاهریان در ادامه افزود: شیوه تبلیغات، جوایز مادی و معنوی را می‌توان از دیگر موارد ایجاد انگیزه برای مخاطبان عنوان کرد.

وی با بیان نحوه عملکرد صحیح و اصولی برگزاری مسابقات توسط بسیج سپاه پاسداران ناحیه مهدی‌شهر و همچنین سپاه استان با استقبال گسترده مخاطبان افزود: باتوجه‌به گستردگی رسانه‌های دشمن، مسئولین می‌بایست به‌منظور جذب نوجوانان و جوانان به سمت محافل قرآنی برای درامان‌ماندن از برنامه‌ها و فتنه‌های دشمنان تلاش بیشتری داشته باشند.

حافظ کل قرآن اذعان داشت: برای جذب نوجوانان و جوانانی که قلب‌های آماده‌ای برای هدایت به سمت نورانیت صفا و معارف قرآنی دارند باید تلاش مستمری داشته باشیم.

 

این کارشناس قرآن افزود: مسابقات قرآنی وسیله ایجاد شور و هیجان برای جذب نوجوان و جوان است تا با قرآن آشنا و انس پیدا کند اگر این وسیله شور و هیجان وجود نداشته باشد باعث کاهش حضور مخاطبان در این محافل خواهد شد.

پورطاهریان دررابطه‌با هدف برگزاری این مسابقات خاطرنشان کرد: اگر نوجوان و جوان با قرآن آشنا و انس بگیرد و از این نعمت الهی لذت ببرد در پناه قرآن و هدایت خداوند متعال از انحراف رسانه‌های دشمن و شیاطین در امان خواهد ماند.

حافظ کل قرآن با بیان مهم و حیاتی دانستن شعایر الهی قرآن از مسئولین فضای مجازی و حقیقی خواست نسبت به این بزرگ الهی، تأمین هزینه کنند وبا تلاش‌های بیشتری برای برگزاری محافل و مسابقات قرآنی صورت گیرد چراکه این گونه برنامه‌های ارزشی و هدف‌مند نیازمند بودجه است.

وی افزود: اگر مسئولین برای این محافل برنامه‌ریزی‌های گسترده‌تری داشته باشند و در این زمینه برای امور قرآنی هزینه کنند قطعاً نوجوانان و جوانان در پناه قرآن محفوظ خواهند ماند.

پورطاهریان ضمن تشکر از عکس‌العمل رئیس‌جمهور کشور در سازمان ملل در اعلام انزجار به اهانت قرآن کریم توسط شیاطین خاطرنشان کرد: دشمنان باید بدانند خداوند متعال اراده کرده است تا قرآن کریم روزبه‌روز در قلب‌ها و جان‌های بشریت گسترش پیدا کند و اهانت‌های دشمنان موجب اتحاد بیشتر مسلمان جهان خواهد شد.

در پایان باتوجه‌به تجربیات چندین ساله پورطاهریان کارشناس و داور در محافل قرآنی خطاب به نوجوانان و جوانان اظهار کرد: نوجوان و جوان می‌تواند با شرکت در محافل قرآنی بالاترین لذت‌ها را در ارتباط با خداوند متعال احساس و درک کند تا از شبهات، افسردگی، استرس و اضطراب‌های روزمره در امان باشند.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از