حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
امام‌جمعه سرخه در گفتگو با مرآت مطرح کرد:

حفظ وحدت تنها راه مقابله با توطئه‌های دشمنان

حفظ وحدت تنها راه مقابله با توطئه‌های دشمنان

امام‌جمعه سرخه گفت: در آموزهای دینی تأکید بسیار ویژه و اساسی بر وحدت وجود دارد و باید به این مسئله توجه و جامعه عمل بپوشانیم.

حجت‌الاسلام مهدی اشرف در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت دررابطه‌با حفظ وحدت گفت: خداوند متعال یکی از اصول‌دین توحید را وحدت و یگانگی خداوند متعال تعیین کرده است.

امام‌جمعه سرخه اذعان داشت: جلوه دین خداوند وجود یکپارچگی و وحدت اجتماعی در بین بندگان و کسانی که خداوند متعال را می‌پرستند است.

وی در ادامه افزود: خداوند متعال می‌فرماید ما شما را به‌صورت شعوب و قبایل مختلف خلق کرده‌ایم. یعنی ملت‌ها و قبایل مختلف آفریده شده است که دارای تمایزات با یکدیگر هستند و شما را از نظر اجتماعی چند دسته می‌کند.

حجت‌الاسلام اشرف با بیان اینکه این تمایزات ملاک برتری و تمایز بین افراد نخواهد بود، اظهار کرد: بلکه آن چیزی که همه افراد را باتوجه‌به تمایزات و تفاوت‌ها گرد هم می‌آورد داشتن تقوا در یکتاپرستی جهت حفظ اتحاد است.

امام‌جمعه سرخه یکی از جلوه‌های تقوا را کنارگذاشتن اختلافات و تمایزات در عرصه‌ها عنوان کرد و افزود: اگر در اتحاد این تمایزات و اختلافات کنار گذاشته نشود و در مقابل دشمن ضربه خواهیم خورد. وی با اشاره به آیه ۱۰۳ سوره «آل‌عمران» «و اعتَصِموا بِحَبلِ الله جَمیعاً و لاتَفَرََّقوا...»؛ یعنی همگی به ریسمان الهی چنگ زنید و متفرّق نشوید و نعمت خدا را به خود یاد کنید.

وی خاطرنشان کرد: در آموزهای دینی تأکید بسیار ویژه و اساسی بر وحدت وجود دارد و باید به این مسئله توجه و جامعه عمل بپوشانیم.

حجت‌الاسلام اشرف در ادامه با بیان آیه ۴۶ سوره انفال قرآن کریم اختلاف و تفرقه را عامل ضعف مسلمین و ازبین‌رفتن عظمت و شوکت مسلمین عنوان کرد.

امام‌جمعه سرخه در ادامه افزود: قرآن کریم تأکید کرده است اگر با هم تنازع و اختلاف کنید و سست و ضعیف می‌شوید و در مقابل دشمن شکست خواهید خورد.

وی اذعان داشت: خداوند در قرآن کریم خطاب به افرادی که دارای دین‌های دیگر هستند می‌فرمایند: در نظام الهی خداوند متعال یکی از اصول‌دین توحید را وحدت و یگانگی خداوند متعال بیان کرده است که جلوهٔ دین، یکپارچگی و وحدت اجتماعی در بین بندگان و کسانی که خداوند متعال را می‌پرستند است. این تمایزات ملاک برتری و تمایز بین افراد نخواهد بود.

حجت‌الاسلام اشرف خاطرنشان کرد: آن چیزی که همه افراد را باتوجه‌به تمایزات و تفاوت‌ها گرد هم می‌آورد ترس از خداوند متعال است که باتقوا همه باید به سمت خداوند تبارک‌وتعالی حرکت داشته باشیم و با حفظ وحدت مانع نفوذ و دخالت دشمنان در مسائل کشورهای اسلامی شویم.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از