حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
معاون فنی سازمان شهرک‌های صنعتی ایران خبر داد:

دریافت ۶۴ پروانه بهره‌برداری در شهرک صنعتی خصوصی

دریافت ۶۴ پروانه بهره‌برداری در شهرک صنعتی خصوصی

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: ۶۴ شهرک صنعتی خصوصی موفق به اخذ پروانه بهره‌برداری شدند و در حال ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» به نقل از روابط عمومی صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی استان سمنان، فتحعلی محمدزاده با اشاره به اینکه تاکنون ۱۱۲ درخواست جواز تأسیس شهرک صنعتی غیردولتی در کشور توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران صادر شده است، اظهار کرد: از این تعداد، تاکنون ۶۴ شهرک خصوصی موفق به اخذ پروانه بهره‌برداری شدند که در حال ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران هستند.

 

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار کرد: برنامه‌های شهرک‌سازی در استان سمنان باید هدفمند باشد و ضمن عمل به تعهدات گذشته در این مقوله، به توسعه اراضی صنعتی توجه و منابع مالی به‌صورت متوازن هزینه شود.

 

محمدزاده بیان کرد: تدوین سند راهبردی تأمین آب صنعت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی شرکت‌های استانی سازمان صنایع کوچک و نواحی صنعتی ایران توسط هر استان در دستور کار است.

 

وی بیان کرد: در این سند، میزان تأمین آب از طرق مختلف برای صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی مشخص و برنامه‌ریزی بر مبنای آن انجام می‌شود.

 

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: مصرف یک لیتر آب در شهرک‌های صنعتی کشور برای ۵۸ نفر شغل ایجاد می‌کند که بیانگر ارزش‌افزوده مصرف آب در بخش صنعت است.

 

محمدزاده گفت: در برنامه هفتم توسعه به پساب به‌عنوان یک منبع آبی پایدار توجه شده و سیاست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، بازچرخانی آب‌های صنعتی و پساب در شهرک‌های صنعتی زیرپوشش است.

 

وی تصریح کرد: بر این اساس، در توسعه و طراحی شهرک‌های صنعتی جدید، احداث شبکه توزیع پساب تصفیه‌شده برای واحدهای صنعتی مستعد در نظر گرفته می‌شود.

 

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: ۲۱۵ لیتر بر ثانیه آب تخصیصی برای شهرک‌های صنعتی استان سمنان باید هر چه سریع‌تر برای واحدهای صنعتی تأمین شده تا بخشی از کسری آب صنایع برطرف شود.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از