حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
استاندار سمنان:

توسعه کشور با انجام اقدامات پژوهشی میسر می‌شود

توسعه کشور با انجام اقدامات پژوهشی میسر می‌شود

استاندار سمنان گفت: برای توسعه کشور در حوزه‌های مختلف نیاز به انجام اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، سید محمدرضا هاشمی در آیین نکوداشت جایگاه محققان که در سالن جلسات شهید سلیمانی دانشگاه سمنان برگزار شد، گفت: امروزه توسعه و پیشرفت هر کشوری نیازمند انجام اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی در همه حوزه‌ها است.

 وی افزود: دانایی یکی از محورها و شاخصه‌های پیشرفت، تعالی و بالندگی است.

 استاندار سمنان گفت: دانشجویان امروزه خط مقدم تبیین و تحصیل هستند و استان سمنان نیز به دلیل وجود دانشگاه‌های معتبر و همچنین دانشجویان برتر در سطح کشور، از استان‌های باسواد نسبت به میانگین کشوری است.

 هاشمی در ادامه ضمن بیان اینکه در حال حاضر بهترین راه ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نگاه ویژه به پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان است، افزود: پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم و باتوجه‌به تأکید مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) با اقدامات انجام شده تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در استان افزایش‌یافته که این امر به‌تدریج باعث رونق اقتصادی استان نیز شده است.

 وی تصریح کرد: باید از پژوهشگران و محققان استان نهایت استفاده را در جهت توسعه استان برد و ارزش کار این افراد بیش از گذشته دانسته شود.

 استاندار سمنان در پایان ضمن اعلام اینکه ارتباط واحدهای صنعتی و دانشگاه‌ها افزایش یابد، افزود: واحدهای صنعتی و تولیدی استان لازم است جهت افزایش بهره‌وری و بازدهی، ارتباط خود با محققان و پژوهشگران را بیشتر کنند.


منبع: وزارت کشور

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از