حالت تاریک
  • شنبه, 1403/07/28 شمسی | 2024/10/19 میلادی
شهید سنوار نماد مقاومت و شجاعت است
کارشناس مسائل سیاسی:

شهید سنوار نماد مقاومت و شجاعت است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: شهید سنوار در لحظات پایانی زندگی‌اش نیز به مبارزه ادامه داد و این خود بیانگر عمق شجاعت و تعهد او به آرمان‌های آزادی‌خواهانه بود.

حسن مباشری در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به شهادت یحیی سنوار و جنایت رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن این فرمانده مقاومت گفت: شهادت یحیی سنوار فرمانده فلسطینی، نه‌تنها یک واقعه تلخ بلکه نمادی از شجاعت و ایستادگی در برابر ظلم و ستم است.

وی در ادامه افزود:  شهید سنوار به‌عنوان یکی از چهره‌های برجسته جبهه مقاومت، در میدان نبرد با رژیم صهیونیستی، نشان داد که چگونه می‌توان با اراده‌ای قوی و ایمان به حق، در برابر دشمنان ایستاد و هرگز تسلیم نشد.

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه افزود: شهید سنوار در لحظات پایانی زندگی‌اش نیز به مبارزه ادامه داد و این خود بیانگر عمق شجاعت و تعهد او به آرمان‌های آزادی‌خواهانه بود.

وی عنوان کرد: رژیم صهیونیستی به‌اشتباه تصور می‌کند که با حذف فیزیکی مجاهدان مقاومت می‌تواند آن‌ها را از میدان مبارزه خارج کند؛ اما تاریخ نشان داده است که شهادت فرماندهان مقاومت نه‌تنها موجب تضعیف آن‌ها نمی‌شود، بلکه بر عزم و اراده نسل‌های آینده می‌افزاید.

مباشری با بیان اینکه جوانان امروز با الهام از این شهدای بزرگ، به مبارزه ادامه می‌دهند، بیان کرد: جوانان امروز با الگو قرار دادن شهدای مقاومت تبدیل به مجاهدانی می‌شوند که در برابر ظلم و ستم ایستادگی می‌کنند و یحیی سنوار به‌خوبی نمایانگر این روحیه است؛ او باایمان به اصول و اعتقادات خود، به‌ یک الگو برای جوانان فلسطینی و مسلمانان در سراسر جهان تبدیل شد.

وی تأکید کرد: یکی از نکات قابل‌ توجه در مورد شهید سنوار ارتباط عمیق او با باورهای دینی و اعتقادی است، وی به عشق اهل‌ بیت (ع)  و باوری عمیق به حقانیت مبارزه‌اش، جان خود را فدای آرمان‌های آزادی‌خواهانه کرد.

این کارشناس سیاسی همچنین عنوان کرد: این ارتباط معنوی نه‌تنها او را در میدان نبرد قوی‌تر می‌ساخت، بلکه به دیگر مجاهدان نیز انگیزه‌ای مضاعف می‌بخشید، همان‌طور که شهید سید حسن نصرالله و شهید سردار نیلفروشان بر مبنای همین اعتقادات ایستادند، شهید سنوار نیز در این مسیر گام برداشت و در نهایت جان خود را فدای آرمان‌های خود کرد.

مباشری با اشاره به سکوت کشورهای عربی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی، افزود: این سکوت، تکرار تاریخ کوفیان در واقعه کربلاست؛ جایی که انفعال و عدم حمایت از حق، موجب تقویت ظالمان شد.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: مواضع منفعلانه برخی کشورهای عربی عملاً به رژیم غاصب این اجازه را داده است که به کشتار مردم بی‌دفاع فلسطین و لبنان ادامه دهد.

وی شهادت یحیی سنوار را یک نقطه عطف در تاریخ مقاومت فلسطین دانست و افزود: شهید سنوار نه‌تنها یک فرمانده نظامی بلکه یک نماد از شجاعت و ایستادگی در برابر ظلم بود، راه مقاومت راهی پرچالش اما پرثمر است و هر قدمی که در این مسیر برداشته می‌شود، به تحقق آرمان‌های آزادی‌خواهانه نزدیک‌تر می‌کند.

مباشری خاطرنشان کرد: شهادت یحیی سنوار یادآور این نکته است که مقاومت هرگز پایان نمی‌یابد؛ بلکه با خون شهیدان زنده می‌ماند و نسل‌های آینده را به ادامه راه خود ترغیب می‌کند.

وی ابراز کرد: شهید سنوار با شجاعت و ایمانش نشان داد که حتی در سخت‌ترین شرایط نیز می‌توان باعزت زندگی کرد و جان داد و بی‌شک یاد او همیشه در دل‌های ملت‌های آزاده زنده خواهد ماند و الهام‌بخش نسل‌های آینده خواهد بود.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از