حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
عضو هیئت‌علمی دانشگاه سمنان:

مشارکت حداقلی توطئه تحریم را تشدید می‌کند

مشارکت حداقلی توطئه تحریم را تشدید می‌کند

عضو هیئت‌علمی دانشگاه سمنان گفت:مشارکت پرشور و حداکثری ملت ایران موجب می‌شود آمریکا از ادامه تحریم‌ها و فشارها ناامید شود و نتواند برنامه‌های طراحی شده خود را اجرایی کند.

عبدالمحمد کاشیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با بیان اینکه انتخابات مظهر اراده ملت در تصمیم‌گیری‌های کشور محسوب می‌شود گفت: مردم با شرکت در انتخابات از حق رأی برای تغییر آینده خود، فرزندان و نسل‌های آینده برخوردار می‌شوند و به برکت  نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای استفاده از این حق هیچ‌گونه تمایزی بین  افراد وجود ندارد و  بالاترین مقام کشوری تا عادی‌ترین شهروند از حق یکسانی برخوردار هستند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه سمنان تصریح کرد: تجربه در ایران اثبات کرده است که با برگزاری انتخابات و معرفی افراد اصلح و توانمند تغییروتحول در رویکردها و راهبردهای مختلف سطح کشور اتفاق افتاده است.

وی با بیان مهم بودن مسئله انتخابات در کشور تصریح کرد: برگزاری انتخابات یک مسئله جدی و تأثیرگذار خواهد بود و به‌هیچ‌عنوان انتخابات یک مسئله فرمایشی قلمداد نمی‌شود.

کاشیان در ادامه افزود: برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی به‌مراتب از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که مجلس در رأس امور کشور قرار دارد تصمیمات مهمی که در مجلس گرفته می‌شود در بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه سمنان اظهار کرد: در برخی دوره‌ها تصویب یک قانون برای بهبود وضعیت کشور نتیجه‌ای بسیار خوبی حاصل شده است که نمونه بارز آن را می‌توان طرح‌ جوانی جمعیت و طرح تحول اقتصاددانش بنیان بیان کرد که با اجرایی شدن این طرح‌ها و باحمایت‌های دولت بر سبک زندگی مردم، انتخاب‌ها، رفتار مردم و میزان تولید و پیشرفت شرکت‌ها و کارخانه‌ها بسیار مثمرثمر خواهد بود.

این استاداقتصاد دانشگاه سمنان ضمن تأکید بر داشتن توانمندی قانون‌گذاری توسط افراد اصلح اظهار کرد: نه‌تنها می‌بایست مشارکت مردم در انتخابات بهتر و بیشتر باشد بلکه مردم می‌بایست انتخاب افراد شایسته و توانمند در قانون‌گذاری را مدنظر قرار دهند.

وی در ادامه ابراز کرد: افرادی که از توانمندی قانون‌گذاری برخوردار هستند با داشتن دانش، تخصص و تسلط در حوزه‌های مختلف می‌توانند در قانون‌گذاری و تصمیمات کشور تأثیرگذار باشند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه سمنان ضمن تأکید بر مهم بودن مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۲ خاطرنشان کرد: به‌عنوان فردی که سال‌ها در زمینه اقتصاد، تحریم و دیپلماسی اقتصادی تحقیق و پژوهش داشته‌ام این امر کاملاً واضح است که با این که ملت ایران در تحریم‌ها بسیار تحت‌فشار بوده است؛ اما شکست‌های مکرر آمریکا در تحریم‌های متعدد علیه ایران موجب کاهش قدرت این کشور استعمارگر در منطقه شده است.

کاشیان در ادامه خاطرنشان کرد: شکست‌های پی‌درپی آمریکا و هم‌پیمانانش بر علیه ملت ایران موجب خواهد شد که دشمنان برای تضعیف جمهوری اسلامی ایران تلاش کنند و طرح جدیدی از تحریم‌ها را با عناوین مختلف، ادبیات و سبک جدید علیه ملت ایران وضع کنند.

این کارشناس اقتصادی ابراز داشت: مشارکت پرشور و حداکثری ملت ایران موجب می‌شود آمریکا از ادامه تحریم‌ها و فشارها ناامید شود و نتواند برنامه‌های طراحی شده خود را اجرایی کند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه سمنان در مورد تأثیر عدم حضور مردم اظهار کرد: اگر حضور مردم در عرصه انتخابات کم‌رنگ باشد دشمنان به خود اجازه می‌دهند که این نوع حضور ملت را به بی‌اعتمادی مردم به حکومت قلمداد کنند و با نام حقوق بشر و به‌ظاهر برای دفاع از ملت ایران با تحمیل تحریم‌هایی با عناوین و موضوعات مختلف کشور را بیش‌ازپیش دچار بحران کنند.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از