حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
هم‌زمان با سراسر کشور صورت گرفت؛

آغاز طرح زمستانه پلیس در جاده‌های استان سمنان

آغاز طرح زمستانه پلیس در جاده‌های استان سمنان

طرح زمستانه پلیس راه همزمان با سراسر کشور در استان سمنان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، اجرای طرح زمستانه پلیس‌راه و دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان راه‌های استان سمنان از امروز ۲۱ آذرماه آغاز و تا ۲۵ اسفندماه ادامه دارد.


بیش از ۶۰ درصد تصادفات جاده‌ای نتیجه بی‌احتیاطی راننده است


محمد حمیدی، در رزمایش طرح زمستانه پلیس و دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان گفت: همه دستگاه‌ها در زمینه رانندگی، فرهنگ‌سازی کنند تا مقررات راهنمایی‌ورانندگی به طور کامل اجرایی شود چراکه لازمه سفر ایمن در جاده‌ها فرهنگ رانندگی است.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در ادامه افزود: طرح زمستانه پلیس به معنای آمادگی و انسجام کامل نیروهای انتظامی و امدادی و راهوری جهت خدمت‌رسانی به مردم در سطح راه‌های استان باتوجه‌به برودت و تغییرات شرایط اقلیمی است که جای قدردانی دارد.


وی با اشاره به کاهش ۱۴ درصدی تصادفات منجر به فوت در سطح جاده‌های استان سمنان ابراز کرد: با تلاش و اهتمام دست اندرکاران در سطح جاده‌ها این اتفاق رقم خورده و با توجه به دستور ریاست جمهوری جهت کاهش تصادفات جاده‌ای امیدوار هستیم رقم تصادفات منجر به فوت تا حد ممکن کاهش یابد.


بنا بر گفته معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان، استان سمنان با جمعیت کم اما پراکندگی زیاد روبرو است به‌طوری‌که بیش از هشت هزار و ۶۱۲ کیلومتر بزرگراه، آزادراه و جاده اصلی و فرعی و راه روستایی وجود دارد و همچنین بیش از ۶۵۰ کیلومتر از مسیر بیش از ۹۰۰ کیلومتری محور تهران - مشهد از استان سمنان عبور می‌کند به همین خاطر پوشش راه‌های جاده‌ای نسبت به استان‌های دیگر قطعاً کار دشواری است.


وی با بیان اینکه بیش از ۶۵ درصد تصادفات در استان در نتیجه بی احتیاطی خود راننده است، عنوان کرد: با وجود تلاش‌های صورت گرفته در جهت کاهش تصادفات اما بازهم باید به عامل انسانی و فرهنگ‌سازی در این زمیه توجه شود به طوریکه شاهد هستیم بیش از ۶۵ درصد تصادفات در استان در نتیجه بی‌احتیاطی خود راننده است.


این مقام مسئول در نهایت از شناسایی بیش از ۷۰ نقطه حادثه خیز در سطح استان خبرداد و افزود: از این تعداد نقاط حادثه‌خیز بیش از ۲۰ مورد آن اصلاح شده و اصلاح مابقی نیز در دستور کار قرار دارد.


برخورد با رانندگان پرخطر در دستور کار است


جلیل موقوفه‌ای، نیز در این آیین با اشاره به تلاش‌های صورت گرفت توسط نیروهای انتظامی استان سمنان در جهت کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای گفت: جان‌باختن در جاده‌ها موضوعی تأسف‌بار است و امیدوار هستیم شاهد کمترین میزان تصادفات منجر به فوت باشیم.


فرمانده انتظامی استان سمنان در ادامه با بیان اینکه در برخی نقاط در سطح جاده‌ها که حتی ایستادن لحظه‌ای هم دشوار است؛ اما مأمورین انتظامی سال‌های متمادی در آن جا به مردم خدمت‌رسانی کرده‌اند، بیان داشت: قطعاً این اقدامات قابل‌ستایش است و باید ارج نهاده شود.


وی از برخورد با ۹۵۱ خودرو پرخطر و توقیف آنها در سطح جاده‌های استان خبر داد و افزود: با بهره‌گیری از ظرفیت یگان‌های پهپادی مدیریت حوادث جاده‌ای و شناسایی و برخورد با رانندگان پرخطر انجام می‌گیرد.


این مقام مسئول با اشاره به اینکه در سال گذشته متأسفانه شاهد رشد ۴۵ درصدی تلفات جاده‌ای بودیم، اضافه کرد:  با تلاش‌های صورت گرفته و تعامل فی مابین دستگاه‌های اجرایی تعداد تلفات جاده‌ای کاهش ۱۴ درصدی داشته و پلیس راه استان سمنان حائز رتبه اول کشوری در این زمینه شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از