حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
مرآت گزارش می‌دهد؛

گرد رکود در بازار لوازم‌التحریر سمنان

گرد رکود در بازار لوازم‌التحریر سمنان

بنا به گفته فعالان بازار، ارائه نشدن کتاب‌های درسی، مسافرت‌های پایان تابستان و... علت رکود بازار لوازم‌التحریر در سمنان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ با نزدیک‌شدن به بازگشایی مدارس یکی از اقدامات خانواده‌ها جهت ایجاد نشاط تحصیلی و اعلام شروع تلاش و کوشش در بین دانش‌آموزان با خرید لوازم‌التحریر و وسایل موردنیاز آنهاست، این در حالی است که در روزهای پایانی شهریورماه بازار لوازم‌التحریر مانند سال‌های قبل از نشاط لازم برخوردار نیست.

در بازدید میدانی از فروشگاه‌های لوازم‌التحریر سطح شهر با مراجعه و مصاحبه با فروشندگان جویای موضوع شدیم که در ادامه مشروح گفتگو با صنف لوازم‌التحریر می‌آید.

 

رکود بازار به علت مسافرت‌های پایان تابستان

 

یکی از فروشندگان لوازم‌التحریر سمنان، بازده زمانی خرید خانواده‌ها را ابتدای شهریورماه برشمرد و در ادامه علت رکورد بازار فروش لوازم‌التحریر در روزهای منتهی به بازگشایی مدارس را مسافرت‌های پایان شهریورماه خانواده‌ها و پیاده‌روی اربعین  عنوان کرد.

 

وی در واکنش به اعلام ممنوعیت فروش طرح‌های والت‌دیزنی و کارتونی از طرف رئیس اتحادیه نوشت‌افزار تهران اظهار داشت: خرده‌فروشان در این موضوع هیچ اختیاری ندارند و کلیه اجناس خریداری شده از شرکت‌های تولیدی تهران بدون نظر خریدار فقط با ارائه تعداد مدنظر بدون درخواست طرح خاصی است.

 

تأثیر توان مالی مردم در کاهش بازار خرید لوازم‌التحریر

 

یکی دیگر از فروشندگان  لوازم‌التحریر، علت رکود بازار را ناتوانی مردم در خرید عنوان کرد و در ادامه از مسئولین مدارس خواست از گرفتن لیست لوازم غیرضروری دانش‌آموزان جهت تهیه توسط خانواده‌ها چشم‌پوشی کنند.

 

 وی در پاسخ به سؤال ممنوعیت فروش کالا با طرح‌های والت‌دیزنی و کارتونی از طرف رئیس اتحادیه نوشت‌افزار تهران بیان کرد: بدون اجرای برنامه‌های فرهنگی پی‌درپی و مستمر دانش‌آموزان از این طرح استقبال نخواهد کرد.

 

کمبود زیرساخت‌های فرهنگی در ارائه طرح‌های ایرانی

 

محمدباقر فولادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت با اشاره به اینکه بازار فروش لوازم‌التحریر در روزهای پایانی شهریورماه و با نزدیک‌شدن بازگشایی مدارس نسبت به سال گذشته در حالت رکود است، گفت: اقلام موردنیاز دانش‌آموزان طی دو ماه گذشته افزایش قیمتی نداشته است.

 

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌التحریر در ادامه افزود: پایین‌بودن توان مالی مردم، ارائه‌نشدن کتاب‌های درسی، مسافرت خانواده‌ها و پیاده‌روی اربعین علت کاهش خرید اقلام است.

 

وی کالاهای اساسی لوازم‌التحریری موردنیاز دانش‌آموزان باتوجه‌به عرضه و تقاضا را در سطح مطلوبی بیان کرد.

 

فولادی در زمینه استقبال دانش‌آموزان از کالا با تصاویر و نمادهای ایرانی، اظهار کرد: نه‌تنها تبلیغ مناسبی از طرف مسئولین صورت نگرفته است؛ بلکه جایگزین‌های مناسبی جهت استفاده و جلوگیری از طرح‌های والت‌دیزنی و کارتونی ارائه نشده است.

 

وی درخصوص اعلام و ممنوعیت استفاده از طرح‌های والت‌دیزنی در لوازم‌التحریر دانش‌آموزان، افزود: این محدودیت‌ها نیاز به بررسی و رفع ایرادات و مشکلات در این زمینه خواهد داشت.

 

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌التحریر سمنان در ادامه از مسئولین مدارس خواست که به دلیل مشکلات مالی جامعه از خواستن لیست اقلام غیرضروری دانش‌آموزان خودداری کنند.

 

فولادی در پایان نسبت به معرفی و تأکید مسئولین مدارس جهت خریداری لوازم‌التحریراز کتاب‌فروشی معیّن انتقاد کرد و از خانواده‌ها جهت مخالفت با نوع مدیریت را خواستار شد.

 

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از