حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
با کارآفرینی در حوزه عفاف و حجاب؛

بسیجی که برای ۱۱ نفر شغل ایجاد کرد

بسیجی که برای ۱۱ نفر شغل ایجاد کرد

یک بانوی بسیجی که در عرصه عفاف و حجاب به کارآفرینی پرداخته معتقد است که برای ادامه فعالیت در این راستا با در نظرگرفتن اقدامات فرهنگی می‌بایست جهت حفظ ارزش‌های اسلامی کشورمان از نگاه مسئولین مورد حمایت قرار گیریم.

سیده سمیه سادات علوی‌زاده به‌عنوان بسیجی کارآفرین و فعال فرهنگی نمونه در عرصه ترویج حجاب و عفاف در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» گفت: از سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را باهدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و نقش‌آفرینی در تحقق فرمان امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) مبنی بر آتش به اختیاری جوانان انقلابی شروع کردم.

کارآفرین نمونه بسیجی در ادامه افزود: جهت ارتقاء فرهنگ ناب محمدی و دسترسی آسان با قیمت مناسب در زمینه عفاف و حجاب شروع به فروش محصولات و ملزومات حجاب کردم.

علوی‌زاده خاطرنشان کرد: در ابتدای شروع فعالیت به‌خاطر نداشتن بانک اطلاعاتی مناسب از خانم‌هایی که باهنر خیاطی و دوخت چادر موردپسند جامعه، با یک تولیدکننده وارد مذاکره شدم تا با قیمت مناسب و کیفیت بالا بتوانم محصولات حجاب و عفاف را به متقاضیان ارائه دهم.

این فعال فرهنگی در ادامه افزود: باهدف تشویق از حافظان کل قرآن کریم با دارالقرآن و بسیج جامعه زنان در تعامل بودیم و حافظان کل قرآن کریم از این ملزومات بهره‌مند شدند.

وی اظهار کرد: برای تشویق و ترویج حجاب در بین جوانان و نوجوانان و آشنایی آنها با انواع چادرهای دوخته شده با مراجعه به پایگاه‌های بسیج مساجد و محلات نسبت به برپایی غرفه‌های حجاب و عفاف در برخی مساجد و ادارات اقدام کردم.

علوی‌زاده در ادامه اهداف خود افزود: به جهت حمایت از خانواده‌های نیازمند در طرح هر حلقه صالحین یک چادر در برخی از پایگاه‌ها فعالیت داشتم و برای توسعه خدمات حمایتی از خانواده‌های مستضعف با شناسایی خیرین و ایجاد شبکه توانستیم بیش از ۵۰۰ چادر را به افراد نیازمند که از طرف موسسه‌های خیریه و پایگاه‌های بسیج معرفی شدند، اهدا کنیم.

این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: باتوجه‌به تورم اقتصادی و پایین‌بودن قدرت خرید خانواده‌ها طرح فروش اقساطی چادر را در دستور کار خود قرار دادم.

وی در ادامه افزود: به لطف خدا تا کنون برای ۱۱ نفر خانم اشتغال ایجاد کرده‌ایم و این افراد عضو خانواده ماه‌بانو هستند و این افراد نسبت به طراحی و دوخت چادر، مانتو عبای ایرانی، ست‌های عبادت و دیگر ملزومات حجاب همکاری دارند.

علوی‌زاده افزود: جهت بالابردن سطح آموزه‌های دینی و اعتقادی حجاب در محل فروش محصولات نسبت به راه‌اندازی قفسه کتاب مختص به حجاب و عفاف اقدام کردیم.

فعال عرصه حجاب و عفاف ضمن اشاره به مشکلات گران‌بودن مواد اولیه در تولیدات اذعان داشت: با وجود تورم، قیمت‌ها معمولاً افزایش می‌یابد و برای ادامه فعالیت در این راستا نیازمند سرمایه در گردش سطح بالا هستیم با درنظرگرفتن اقدامات فرهنگی می‌بایست جهت حفظ ارزش‌های اسلامی کشورمان از  نگاه مسئولین مورد حمایت قرار بگیریم تا شاهد محجبه بودن دختران و بانوانمان باشیم.

فعال فرهنگی بسیجی افزود: از مدیرکل امور بانوان استانداری، بسیج جامعه زنان شهرستان، بسیج سازندگی استان، شورای شهر درجزین، امام‌جمعه شهر درجزین، قرارگاه خاتم‌الاوصیاء، فرمانده ناحیه سمنان، رئیس بانک رسالت، معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی و همسر و فرزندانم و افرادی که در این امر خطیر من را یاری کردند تشکر و قدردانی می‌کنیم.

فعال عرصه حجاب و عفاف در توصیه به تربیت فرزندان، خاطرنشان کرد: به مادران توصیه می‌کنم برای تربیت اسلامی فرزندان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و ابعاد شخصیتی و زندگی حضرت زهرا (س) را به‌عنوان بهترین الگو برای فرزندان از کودکی تعیین کنند و با بالابردن آگاهی فرزندان و ضمن افزایش سطح اعتقادی بتوانند از نوع پوشش خود دفاع کنند و همسالان خود را به انتخاب حجاب فاطمی به‌صورت فکری و اعتقادی دعوت کنند.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از