حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
پای درد دل ساکنین مسکن مهر سمنان؛

مقصران اصلی خانه‌های ناایمن مسکن مهر تبرئه شدند

مقصران اصلی خانه‌های ناایمن مسکن مهر تبرئه شدند

ساکنین واحدهای ناایمن مسکن مهر سمنان علی‌رغم اجبار برای تخلیه واحدهای خود از مسئولین گلایه دارند و از تبرئه مقصرین ساخت واحدهای ناایمن بدون پرداخت هیچ‌گونه خسارتی می‌گویند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ دو قطعه 23 و 24 مسکن مهر سمنان حدود یک سالی است که به دلیل ناایمن بودن بنابرنظر تمامی مسئولین استانی و کشوری به جهت جلوگیری از تکرار فاجعه ای ماند متروپل می‌بایست تخریب شوند.

این مسئله ابتدا با مقاومت زیاد ساکنین مکن مهر همراه بود به جهت آنکه اکثریت این افراد از قشر کارگر و بدنه ضعیف جامعه هستند و امکان پرداخت اجاره‌بها و اقساط را نداشته و از سوی دیگر برای ساختن مسکن فعلی خودشان نیز هزینه‌های زیادی را متحمل شدند به همین خاطر علاقه‌ای به جابه‌جایی نداشتند.

اما بالاخره پس از کش‌وقوس‌های فراوان و اجبار به تخلیه از سوی مراجع قضایی و معاونت عمرانی استانداری سمنان تقریباً اکثر واحدهای مربوطه تخلیه کردند و تعداد محدودی باقی‌مانده‌اند که این خانوارها نیز طی چند ماه آینده واحدهای خود را تخلیه خواهند کرد.

اما تمامی این ساکنین علی‌رغم اجبار برای تخلیه واحدهای خود دردهای مشترک و گلایه‌هایی از مسئولین دارند که کمتر شنید شده و باید به آنها توجه شود.

مقصرین اصلی تبرئه شدند

معصومه یاراحمدی یکی از ساکنین قطعه 23 مسکن مهر سمنان که در شرف تخلیه واحد خود است در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» گفت: قطعه زمین‌هایی که قرار است در قالب نهضت ملی مسکن به ما تحویل دهند نزدیک پارک سوکان سمنان و تقریبا بدون هیچ امکانات اولیه برای زندگی است و همچنین در یک زمین 200 متری قرار است مجوز ساخت 75 متر زیربنا داده شود که از منزل فعلی ما بسیار کوچک تر است.

این ساکن مسکن مهر سمنان در ادامه افزود: زمانی که خانه‌های فعلی مسکن مهر را به ما تحویل دادند تقریباً نیمه‌کاره بود و آسانسور و آیفون و نمای داخلی را از جیب خودمان هزینه کردیم و این ضرر و زیان ما را چه کسی باید پرداخت کند؟

وی با اشاره به مقصر بودن پیمانکار قطعه 23 و 24 مکسن مهر ابراز کرد: با وجود مقصر شناخته شدن پیمانکار و مهندس ناظر مربوطه اما علیه انها هیچ اقدام قضایی انجام نشده و براحتی با دلایل واهی تبرئه شدند.

توان بازپرداخت اقساط را نداریم

مریم مرادی ساکن دیگر بلوک 24 مسکن مهر سمنان نیز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» از باز پرداخت ماهانه 15 میلیون برای دو وام مربوطه خبرداد و گفت: حدود 300 مییلون تومان وام ودیعه مسکن برای اجاره یک واحد تا زمان ساخت واحد مربوطه و همچنین 700 مییلون تومان تسهیلات کمک هزینه ساخت مسکن را در اختیار پیمانکار مربوطه قرار دادند که مجموع این دو وام حدود 15 مییلون ماهانه اقساط آن می‌شود که قطعا از توان پرداخت ما خارج است.

وی همچنین اذعان کرد: البته برای ساخت واحدهای جدید هیچ قراردادی با ما تنظیم نکردند و مشخص نیست چه زمانی قرار است به ما تحویل دهند و مبلغ 300 میلیون تومان برای ودیعه مسکن ممکن است امسال جوابگو باشد، اما قطعا برای تمدید اجاره سال‌های آتی با توجه به افزایش نرخ اجاره‌بها با مشکل مواجهه خواهیم شد.

گفتنی است اگرچه قطعه‌های 23 و 24 مسکن مهر ناایمن هستند و شرایط سکونت را ندارند اما قرار نیست عده‌ای بی‌گناه به جرم ساکن شدن در خانه‌هایی که عده‌ای به دلیل منفعتشان کم کاری کرده و مستحکم نساختند، متحمل خسارت و بار مالی شده و از خانه‌های خود اواره شوند، مسئولین اگرمی‌خواهند متروپل تکرار نشود باید به فکر بی‌خانمان شدن این افراد هم باشند.

 انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از