حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
امام‌جمعه موقت سمنان:

تشییع میلیونی سردار دل‌ها، نماد ملتی مبارز است

تشییع میلیونی سردار دل‌ها، نماد ملتی مبارز است

امام‌جمعه موقت سمنان گفت:ملت ایران با شرکت در وداع با سردار اعلام کردند موافق مبارزه با استکبار جهانی، اسرائیل و کشورهای ظالم در جهان هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین مهدوی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» گفت: سردار سلیمانی از جایگاه ویژه شخصیتی از جمله اخلاق، رفتار، سلوک در برخورد با مردم و نیروهای زیر مجموعه برخوردار بود و همچنین ارادت وی به مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و فداکار بودن از ویژگی‌های بارز سردار سلیمانی است.

امام‌جمعه موقت سمنان ضمن اشاره به آیات قرآن خاطرنشان کرد: خداوند علت گرایش مردم به پیغمبر (ص) را به‌خاطر اخلاق، رفتار و سلوک ایشان عنوان کرده و همین ویژگی‌های خاص سردار سلیمانی به تاسی از قرآن و سلوک پیغمبر (ص) خدا موجب محبوبیت ملی و فراملی این شهید گرانقدر در جهان شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: افرادی که دارای سجایای اخلاقی و معنوی بالایی باشند فطرت انسان‌های پاک طالب این افراد بوده و هر فردی که ویژگی‌های سردار را در زندگی شخصی رعایت کند، موجب محبوبیت وی خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدوی‌نژاد اظهار کرد: از دیگر ویژگی‌های سردار حرکت کلی جهانی است، سردار به‌عنوان تفکر و مکتب مطرح هستند به‌طوری که در تشیع جنازه او جمعیت عظیم وصف‌نشدنی حضور داشتند که در تاریخ سابقه نداشته به‌نحوی‌که حتی در برخی شهرستان‌ها تشیع جنازه نمادین برگزار شد.

امام‌جمعه موقت سمنان افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران دارای سیاست برون‌مرزی است و سیاست برخورد با استکبار جهانی از ویژگی‌های نظام اسلامی است که در حرکت جهانی کشور برخی افراد با ایجاد شبهه و سردادن شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران در تجمعات قصد داشتند سیاست برون‌مرزی کشور را زیر سؤال ببرند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت مردم در تشیع جنازه سردار حرکت عمومی کشور و سیاست برون‌مرزی و خارجی نظام اسلامی را تأیید کرد و نشان داد افراد داخلی که با حرکت جهانی مخالف هستند در اقلیت بوده و تعداد آنان چشمگیر نیست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدوی‌نژاد تصریح کرد: شرکت‌کردن مردم در تشیع جنازه سردار فقط به‌صرف پاسدار بودن وی نبوده بلکه کشور ایران شهدای پاسدار فراوانی دارد؛ اما این حرکت در تشیع جنازه نمود سیاست خارجی کشور محسوب شد.

امام‌جمعه موقت سمنان اظهار کرد: ملت ایران با شرکت در وداع با سردار اعلام کردند موافق مبارزه با استکبار جهانی، اسرائیل و کشورهای ظالم در جهان هستند و مبارزه سردار با استکبار جهانی محبوب ملت ایران محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تأیید سیاست مبارزه با استکبار در نظام جمهوری اسلامی و موضع‌گیری قاطع در مقابل دشمنان خواسته و مورد تأیید و حمایت ملت ایران است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از