حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
امام جمعه موقت سمنان:

بسیج یک فرهنگ است

بسیج یک فرهنگ است

امام‌جمعه موقت سمنان گفت: بسیج مجموعه‌ای است که پاک‌ترین، فداکارترین، آماده‌ترین جوانان کشور در راه اهداف عالی این ملت و برای به کمال رساندن و به خوشبختی رساندن ملت جمع شده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین مهدوی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، ضمن تبریک هفته بسیج با آرزوی سلامتی بسیجیان و درود به شهدای بسیجی و آرزوی سلامتی برای جانبازان گفت: بسیج با اینکه یک تشکل منسجم و مقتدر است؛ اما یک تشکل به معنای خاص نیست؛ بلکه بسیج و بسیجی یک فرهنگ محسوب می‌شود و در آیات قرآن مطرح شده است که وقتی یک قدرتی تشکیل می‌شود سایه جنگ را از میان برمی‌دارد.

امام‌جمعه موقت سمنان افزود: برطرف‌شدن سایه جنگ فقط به‌خاطر قدرت و اقتدار با تفکر و فرهنگ بسیجی در ابعاد مختلف بوده است. باتوجه‌به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بسیج مجموعه‌ای است که پاک‌ترین، فداکارترین، آماده‌ترین جوانان کشور در راه اهداف عالی این ملت و برای به کمال رساندن و به خوشبختی رساندن ملت جمع شده‌اند.

مهدوی‌نژاد خاطرنشان کرد: به کمال رسیدن و نائل‌شدن به خوشبختی در سایه اسلام، دین و فرهنگ بسیار غنی تحقق پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: به تعبیر دیگر مقام معظم رهبری بسیج به معنای حضور و آمادگی است و این نقطه‌ای که اسلام، قرآن و امام‌زمان (عج) و انقلاب مقدس به بسیج نیازمند است؛ لذا پیوند میان بسیجیان و حضرت ولی‌عصر (عج) یک پیوند ناگسستنی و همیشگی‌ست و این بهترین تعریف و قدردانی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) نسبت به بسیجیان است.

امام‌جمعه موقت سمنان افزود: بسیج و مبارزات بسیجی موجب ایجاد فرهنگ در دنیا شده است که پیروزی انقلاب اسلامی ایران با تفکر بسیجی رقم زده شد.

وی افزود: انقلاب اسلامی با تمام مشکلات، حوادث، جنگ تحمیلی، تحریم، اقدامات منافقین، توطئه‌های بیگانگان، توطئه‌های داخلی و خارجی به‌خاطر حضور بسیج از این بحران‌های سربلند عبور کرد.

مهدوی‌نژاد اظهار کرد: بسیج در تمام مشکلات و سختی‌ها حضور پررنگی داشته است که همه این حضور را در زمان جنگ تحمیلی، سازندگی، غلبه بر فتنه‌ها، خنثی‌کردن آشوب‌ها دیده‌اند و این در حالی است که اگر هر کدام از این اتفاقات برای هر کشور قدرتمندی پیش آید می‌تواند آن کشور را از پای در آورد؛ اما ایران اسلامی به‌خاطر فداکاری بسیجیان مقتدر و استوار مانده است.

امام‌جمعه موقت سمنان خاطرنشان کرد: فرهنگ بسیجی فقط مختص به کشور ایران نیست؛ بلکه این فرهنگ به همه کشورهای اسلامی رخنه کرد به‌طوری که ما فرهنگ بسیجی را در فلسطین می‌بینیم.

وی در ادامه افزود: اگر در تاریخ بنگریم قبل از انقلاب اسلامی و فرهنگ بسیجی، اسرائیل در همه جنگ‌های خود با کشورهای عربی به پیروزی می‌رسید؛ اما اسرائیل در همه جنگ‌های کرانه باختری، حزب‌الله، غزه شکست‌خورده است چرا که جبهه مقابل اسرائیل با تفکر و فرهنگ بسیجی وارد میدان مبارزه با اسرائیل شده است.

مهدوی‌نژاد خاطرنشان کرد: در زمان کنونی اسرائیل با همه کمک‌ها و حمایت‌های کشورهای قدرتمند اما در نبرد با مردم غزه شکست خواهد خورد و برای اسرائیل مذاکره با حماس سنگین تمام خواهد شد.

امام‌جمعه موقت سمنان افزود: قدرت مردم غزه و فلسطینی‌ها و مبارزه چندین ساله مردم یمن به‌خاطر تفکر و فرهنگ بسیجی حاکم در بین آنان است امیدواریم که این فرهنگ بسیجی در بین مردم ایران و مردم مسلمان جهان پایدار و همیشگی باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از