حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
با پیگیری والدین صورت گرفت؛

پایان حاشیه‌سازی مدرسه‌ای در سمنان

پایان حاشیه‌سازی مدرسه‌ای در سمنان

دانش‌آموزان ابتدایی خشت اول و آیه‌های تمدن از شهرک روزیه به مدرسه انقلاب اسلامی واقع در میدان امام خمینی (ره) سمنان انتقال داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ اول مهرماه زمان شروع سال تحصیلی همراه بانشاط برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان است؛ اما متأسفانه در مرکز استان به دلیل حاشیه‌های ایجاد شده برای برخی مدارس این نشاط نه‌تنها احساس نشد؛ بلکه موجب نارضایتی و استرس برای والدین شد.

 

والدین با درنظرگرفتن تمام زوایای سال تحصیلی پیشروی فرزندان شاید دیگر تاب به‌وجودآمدن مشکلی جدید به‌ویژه برای مکان و زمان برگزاری کلاس‌های آموزشی مدرسه را نداشته باشند و این در حالی است که والدین ۲ مدرسه در سطح شهرستان سمنان از ابتدای شروع سال تحصیلی دچار حاشیه‌هایی غیراصولی و انتقال استرس و فشار عصبی به والدین دانش‌آموزان شده است.

مسئولین آموزش پرورش و مدرسه برای برطرف‌کردن مشکلات و ناراحتی خانواده‌های دانش‌آموزان همه تلاش خودرو بکار گرفته‌اند. بعد از اعتراض خانواده‌ها مبنی بر عدم جابه‌جایی مکان و نوبت مدارس آیه‌های تمدن و خشت اول مصاحبه‌ای با رئیس آموزش پرورش شهرستان سمنان صورت گرفت.


رئیس آموزش پرورش شهرستان سمنان رضاعلی کرد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت، دررابطه‌با نگرانی و اعتراض والدین مدارس ابتدایی آیه‌های تمدن و خشت اول گفت: بنابر تصمیمات گرفته شده دانش‌آموزان مدارس خشت اول و آیه‌های تمدن به دلیل مناسب نبودن مکان قبلی در شهرک روزیه به مدرسه انقلاب اسلامی در میدان امام انتقال داده خواهد شد.


کُرد خاطرنشان کرد: مدارس خشت اول و آیه‌های تمدن به‌صورت غیرانتفاعی زیر نظر مؤسسه راهیان کوثر است و مناسب نبودن فضای مدرسه یکی از علل جابه‌جایی مکان مدرسه است.


وی دررابطه‌با علت تغییر مکان در روزهای ابتدایی شروع تحصیلی افزود: مدرسه خشت اول مجوز خود را در روزهای پایانی شهریورماه فعال کرده است و علاوه بر حاشیه‌های به وجود آمده این امر یکی از علل به‌وجودآمدن مشکلات و جابه‌جایی مدارس است.


رئیس آموزش پرورش شهرستان سمنان در ادامه خاطرنشان کرد: پس از امضای تفاهم‌نامه، مدارس طی روزهای آینده به مدرسه جدید انتقال داده خواهد شد.

 

کُرد همچنین تصریح کرد: دانش‌آموزان ابتدایی خشت اول و آیه‌های تمدن از شهرک روزیه به مدرسه انقلاب اسلامی واقع در میدان امام خمینی (ره) انتقال داده می‌شود.


حجت الاسلام عبدالرحمان حافظی مدیر مدرسه ابتدایی خشت اول در گفتگو با پایگاه خبری مرآت، ضمن تأیید مناسب‌بودن مدرسه انقلاب اسلامی در میدان امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان دو مدرسه با نام خشت اول به مدرسه جدید انتقال داده می‌شود و والدینی که تمایلی به حضور فرزندانشان در مدرسه انقلاب اسلامی ندارند با همکاری رئیس آموزش پرورش شهرستان به مدارس نزدیک محل سکونت انتقال داده خواهد شد.


حجت‌الاسلام حافظی دررابطه‌با مجوز خشت اول افزود: خشت اول نیز مانند سایر مدارس داری مجوز است و طی یک مدت زمانی مجوز فعالیت غیرفعال بوده که در سامانه برای فعال‌کردن مجوز اقدامات لازم صورت‌گرفته بود.


وی در ادامه بیان کرد: برای فعال‌کردن مجوز فعالیت مدرسه خشت اول نیاز به امضای مدیرکل آموزش پرورش استان بود که همین امر موجب تأخیر فعال‌کردن مجوز فعالیت مدرسه شد.

 

مدیر مدرسه ابتدایی خشت اول باتوجه‌به جابه‌جایی مدیرکل آموزش پرورش، گفت: مدرسه خشت اول خردادماه مجوز ثبت‌نام دانش‌آموزان را از اداره آموزش پرورش سمنان دریافت کرده است.

حافظی در پاسخ به اعتراض برخی والدین افزود: مدرسه خشت اول با مجوز آموزش پرورش شهرستان اقدام به ثبت‌نام دانش‌آموزان کرده است و مدرسه در حاشیه‌های پیش‌آمده نقشی ندارد.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از