حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان؛

پنجمین کنگره بین‌المللی فیزیو فارماکولوژی برگزار می‌شود

پنجمین کنگره بین‌المللی فیزیو فارماکولوژی برگزار می‌شود

پنجمین کنگره بین‌المللی و بیست و ششمین کنگره ملی فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان به مدت سه روز با حضور پژوهشگران و اساتید برتر داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ مجید میرمحمد خانی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در جمع اصحاب رسانه از برگزاری پنجمین کنگره بین‌المللی و بیست و ششمین کنگره ملی فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان خبر داد و گفت: این همایش به مدت سه روز از ۱۹ تا ۲۱ مهرماه با حضور پژوهشگران و اساتید برتر داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.


معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان در ادامه ابراز کرد: برگزاری کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران دارای قدمت بیش از ۵۰ سال است و تحت‌نظر انجم علمی فیزیولوژی و فارماکولوژی است و این انجمن از سال ۴۷ کار خود را آغاز کرده و تاکنون با همکاری این انجمن ۲۵ کنگره در کشور برگزار شده است.


این مقام مسئول همچنین تصریح کرد: در کنار برگزاری این کنگره شاهد برپایی دومین رویداد استارتاپی دانشگاه علوم پزشکی سمنان با موضوع داروشناسی و داروسازی نیز خواهیم بود که ایده‌های خلاقانه از سراسر کشور استقبال خوبی از این رویداد داشته‌اند.


بنا به گفته میرمحمد خانی در این کنگره حدود ۹۰۰ مقاله علمی شامل ۵۵۰ مقاله به‌صورت پوستر، ۳۴۳ مقاله به‌صورت سخنرانی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ارائه می‌شود.


وی همچنین بیان کرد که ۲۵ مقاله مربوط به دانشمندان خارجی در پنجمین کنگره بین المللی و بیست و ششمین کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران به میزبانی میزبانی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان است.


این مقام مسئول هدف از برگزاری این کنگره را انتقال تجربیات جدید محققان و پژوهشگران به یکدیگر دانست و افزود: ارتقای سطح علمی و پژوهشی در رشته‌های پایه سلامت جامعه مهم‌ترین موضوع در کنگره مدنظر است.


معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان اهداف دیگر برگزاری این کنگره را ترویج مسائل فرهنگی و گردشگری و آشنایی با استان سمنان عنوان کرد و افزود: این همایش فرصتی برای معرفی سمنان در راستای پایتخت شهرهای جاده ابریم است و یک هم‌افزایی مثبت برای استان سمنان خواهد بود.


برگزاری سمپوزیوم تخصصی با حضور ۳۰ دانش‌آموز


علی رشیدی‌پور، دبیر علمی پنجمین کنگره بین‌المللی و بیست و ششمین کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران نیز در این نشست اظهار کرد: رشته فیزیولوژی و فارماکولوژی از رشته‌های پایه طب بوده و از اهمیت زیادی در نظام سلامت برخوردار هستند و این موضوع عامل برگزاری کنگره‌های متعددی در این قالب در دنیا است.


وی علت برگزاری این کنگره به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان را برتری دانشکده‌های مربوطه در استان سمنان و وجود اساتید برجسته در این حوزه در سطح دانشگاه علوم پزشکی سمنان دانست و افزود: دانشکده‌های فیزیولوژی و فارماکولوژی علوم پزشکی سمنان جزء ۱۰ دپارتمان برتر کشور محسوب می‌شود.


دبیر علمی پنجمین کنگره بین‌المللی و بیست و ششمین کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران از شرکت حدود یک هزار و ۲۰۰ میهمان در این کنگره خبرداد و بیان کرد: در این همایش ۱۸ استاد برجسته به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت که ۱۴ نفر از آنها اساتید خارجی هستند.


بنا به گفته رشیدی‌پور، ۴۶ سمپوزیوم در این همایش با هدایت اساتید برجسته داخلی به بحث و تبادل نظر پیرامون مهمترین مسائل پزشکی خواهند پرداخت.


دبیر علمی پنجمین کنگره بین‌المللی و بیست و ششمین کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران گفت: سه جایزه ویژه مربوط به زنده‌یاد دکتر ناصر گیتی، دکتر ژیلا بهزادی و دکتر فرشید معتمدی در این کنگره به محققان جوان و برجسته اهدا می‌شود.


این مقام مسئول تأکید کرد که سمپوزیوم تخصصی ویژه دانش‌آموزان در پنجمین کنگره بین‌المللی و بیست و ششمین کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران لحاظ شده و حدود ۳۰ دانش‌آموز مقالات خود را در بخش علوم اعصاب و هوش مصنوعی ارائه خواهند کرد.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از