حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
امام جمعه گرمسار:

امام راحل ناجی مظلومان جهان بود

امام راحل ناجی مظلومان جهان بود

امام جمعه گرمسار گفت: امام خمینی (ره) با حمایت از مظلومان جهان و در صدر آن مسئله فلسطین موجب شدند امروز بیداری اسلامی در جهان شکل بگیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علیرضا آرامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به روشنگری امام راحل در خصوص مسئله فلسطین گفت: امام راحل فلسطین را به‌عنوان نخستین مسئله جهان اسلام مطرح کردند و با ابتکار روزی به‌عنوان روز قدس موجب شدند مسئله فلسطین در جهان اسلام به فراموشی سپرده نشود.

امام جمعه گرمسار در ادامه افزود: اگر اهتمام امام راحل نبود امروز دیگر نامی از فلسطین در جهان باقی نمانده بود و آنچه که امروز در جهان در حال رقم‌خوردن است و بصیرت و بیداری که شکل‌گرفته در نتیجه حمایتی است که امام راحل از مسئله فلسطین داشته است.

آرامی همچنین خاطرنشان کرد منویات امام راحل حمایت از تمام مظلومان جهان است و در این راستا مسئله فلسطین به جهت مظلومیت مردم این کشور در صدر مسائل جهان اسلام قرار دارد.

وی همچنین بیان کرد: توفیقاتی که امروز جبهه مقاومت به دست آورده و اینکه امروز به جایی رسیده است که انجام عملیات طوفان الاقصی و ضربات سهمگین وارد شده به رژیم صهیونیستی در جبالیا نشات‌گرفته از خطی است که امام راحل ترسیم کرده و مقام معظم رهبری نیز آن را ادامه داده است.

بنا به گفته وی، نهضت امام راحل و تفکر و ایدئولوژی معمار کبیر انقلاب اسلامی بر قدرت لایزال الهی متمرکز بود و اینکه نباید از شرق و غرب و هیچ قدرتی در دنیا هراس به دل داشت و امروز شاهد هستیم این مکتب در دنیا در حل گسترش است و دیگر استکبار جهانی توان مقابله و رویارویی با آن را ندارد.

آرامی به سخن امام مبنی بر اینکه سربازان من در گهواره هستند اشاره کرد و افزود: در آن روز سخن امام (ره) شاید چندان به نظر عده‌ای جدی نبود؛ اما همگان شاهد بودند در جنگ تحمیلی سربازان و امام همان کودکان در گهواره شدند و امروز نیز کسی تصور قیام جهانی علیه رژیم صهیونیستی را نمی‌کرد؛ اما محقق شد.

آرامی در نهایت ابراز کرد که مردم فلسطین با تاسی از امام راحل درسی فراموش‌نشدنی به رژیم اشغالگر و غاصب صهیونیستی دادند و به آنها فهماندند که پیروزی در نتیجه صبر و مقاومت حاصل خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از