حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
تحلیلگر مسائل سیاسی:

رژیم صهیونیستی در انزوای جهانی به سر می‌برد

رژیم صهیونیستی در انزوای جهانی به سر می‌برد

کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: امروز رژیم صهیونیستی با یک انزوا از درون و بیرون در حال مبارزه با مشکلات داخلی و بین‌المللی است.

سید محمد حسن موسویان کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت با اشاره به حوادث چند روز اخیر میان رژیم صهیونیستی وملت مظلوم فلسطین گفت: عملیات طوفان الاقصی و نیروهای جبهه مقاومت برعلیه رژیم منحوس صهیونیستی فارغ از ظلم و جنایت چندین ساله این رژیم برعلیه ملت فلسطین نشان از تغییر رویکرد این ملت مظلوم نیز دارد.

 

این کارشناس و تحلیلل گر مسائل سیاسی تغییر تدریجی نگاه ملت فلسطین از سازش کاری در گذشته تا مقاومت و از سنگ و چوب تا رسیدن به وضعیت امروز را نشان‌دهنده تغییر باورهای این مردم و گسترش جریان مقاومت و اعتقاد به امدادهای الهی در بین آنها دانست.

 

وی تصریح کرد: رژیم کودک‌کش و منحوس صهیونیستی در حالی که به دنبال گستراندن سایه وحشت خود برسر ملت فلسطین و تدارک دادن جنگ گسترده در نوارغزه برای رهایی از وضعیت و مشکلات داخلی و همراهی مخالفین خود بود درگیر یک جنگ ناخواسته شد که تمام نقشه‌های شوم آنها را نقش برآب کرد.

 

موسویان ابراز کرد: یک علت تغییر رفتار حماس و جبهه مقاومت به رفتارهای اخیر تندروها در داخل خاک فلسطین اشغالی برمی شود که تجاوز و توهین به ملت فلسطین را در دستور کار قرار دادند و از هیچ جنایتی ابایی ندارند.

 

وی با اشاره به تحلیل‌های کارشناسان از وضعیت داخلی رژیم صهیونیستی خاطر نشان کرد: نسل جدید رزیم صهیونیستی به دنبال آینده خود در مکانی دیگر است، نه در فلسطین اشغالی چراکه این رژیم، بی‌ثبات و درگیر اختلافات و مشکلات پیچیده‌ای است. مهم‌ترین و قدیمی‌ترین مشکل این رژیم، مسئله فلسطین است که همچنان ادامه دارد و نسل جدید نمی‌تواند این مشکلات را بپذیرد و یکسره در نزاع و درگیری به سر ببرد.

 

این تحلیلگر مسائل سیاسی به زمان وقوع حملات حماس نیز اشاره کرد و افزود: اگر این حملات در چند سال گذشته اتفاق می‌افتاد شاید با حمایت کشورهای عربی و قدرت‌های دست نشانده آنها همراه می‌شد اما امروز رژیم صهیونیستی با یک  انزوا از درون و بیرون در حال مبارزه با مشکلات داخلی و بین المللی است.

 

بنا به گفته موسویان رژیم صهیونیستی در حالیکه به دنبال عادی‌سازی روابط خود با کشورهای عربی و برقراری روابط بین‌المللی بود با توجه به مشکلات داخلی و ضعف در مقابل حماس معادلات خود در سطح بین‌الملل را از دست داده است.

 

وی وضعیت کنونی را نقطه اوج جریان مقاومت در منطقه دانست و تصریح کرد: آینده این جریان و پیروزی نهایی جبهه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی به همراهی سایر کشورهای مسلمان در حمایت از آنها و برنامه‌ریزی منسجم این گروهها بستگی دارد.

 

موسویان در نهایت افزود: امیدواریم این رشادت‌های رزمندگان جبهه مقاومت و حماس به نتیجه نهایی برسد و شاهد پیروزی قاطع مردم فلسطین بر رژیم صهپیونیستی باشیم.

 

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از