حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
مدیر دیسپاچینگ توزیع برق استان سمنان مطرح کرد:

وسایل سرمایشی دلیل اصلی افزایش مصرف برق

وسایل سرمایشی دلیل اصلی افزایش مصرف برق

مدیر مرکز دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان گفت: وسایل سرمایشی مشترکان خانگی باعث رشد مصرف برق شده است.

مهدی علیزاده در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با بیان اینکه بار مصرفی برق استان سمنان رشد قابل قیاسی با سال گذشته داشته است، گفت: رشد 8 درصدی بار مصرف برق در استان سمنان به ثبت رسیده است.

مدیر مرکز دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان در ادامه افزود: برای هر یک درجه افزایش دما، ۵ الی ۱۰ مگاوات رشد بار مصرفی برق را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه رشد بار مصرف در اوج پیک مربوط به مشترکان خانگی است، اظهار کرد: رشد صد در صدی مصرف مشترکان خانگی در اوج پیک‌ بار مصرفی برق نسبت به روزهای عادی را شاهد هستیم.

علیزاده همچنین تصریح کرد: وسایل سرمایشی مشترکان خانگی باعث رشد مصرف برق شده است.

این مقام مسئول از شهروندان استان سمنان خواست که در مدیریت مصرف برق نهایت همکاری را با شرکت برق داشته باشند تا بازه تابستان را با کمترین خاموشی و بدون تبعات جانبی بتوانیم بگذرانیم.

وی با اشاره به اینکه میزان مصرف برق در شرایط پیک‌بار تابستان در مقایسه با مصرف بار پایه استان رشد ۴۰ درصدی دارد، بیان کرد: عمده این افزایش ناشی از وسایل سرمایشی است.

علیزاده با بیان اینکه کنترل فیدرها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: شرکت مدیریت شبکه برای پایداری شبکه و رعایت فرکانس‌های مجاز خاموشی‌هایی را به‌صورت اضطراری در سطح استان‌ اعمال می‌کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شرکت مدیریت شبکه در هر لحظه مقدار خاموشی‌های اضطراری را به شرکت‌ها اعلام می‌کند که کم‌ترین تبعات را داشته باشد، اظهار کرد: شاید در بعضی مواقع خاموشی‌هایی به‌صورت مقطعی اعمال شود.

 وی با بیان اینکه مرکز دیسپاچینگ استان سمنان وظیفه پاسخگویی به درخواست‌های مشترکین درحوزه شبکه برق را بر عهده دارد، گفت: مرکز پاسخگویی ۱۲۱ به‌صورت متمرکز در سطح استان برقرار است و تماس‌های مکرر شهروندان را جوابگو هستند و به‌ لحظه پیگیری‌های لازم در جهت رفع خاموشی‌ها صورت می‌گیرد.

علیزاده با اشاره به فعالیت ۲۴ ساعته مرکز ۱۲۱، بیان کرد: تقریباً روزانه در شرایط پیک بین 2 تا 5 هزار تماس برقرار می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از