حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/07/15 شمسی | 2024/10/06 میلادی
حضور رهبری سبب تقویت انسجام ملی شد
مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان:

حضور رهبری سبب تقویت انسجام ملی شد

مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان گفت: حضور مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در مصلای امام خمینی (ره) سبب انسجام ملی شد و پیام‌های مهمی را به دشمنان ایران اسلامی مخابره کرد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی‌اصغر ابراهیمی‌فر در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با اشاره به حضور مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در نماز جمعه تهران و بازتاب داخلی و بین‌المللی این رویداد گفت: حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه تهران، به‌ویژه در شرایط کنونی که تنش‌ها در منطقه به اوج خود رسیده است، بازتاب‌های گسترده‌ای در داخل و خارج از کشور داشت و این حضور نه‌تنها به‌تقویت روحیه و انسجام ملی کمک کرد، بلکه پیام‌های مهمی را به دشمنان ایران مخابره کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان در ادامه افزود: باید به تأثیر روانی این حضور بر جامعه اشاره کرد زیرا با توجه به ادعاهایی مبنی بر ترور جانشین شهید نصرالله، حضور رهبر انقلاب در میان مردم، قوت قلبی برای آن‌ها ایجاد کرد.

ابراهیمی‌فر این اقدام شجاعانه را نشان‌ از عزم راسخ رهبری در حمایت از ملت و حفظ وحدت ملی عنوان کرد و گفت:  دیدن رهبری در میان مردم به وحدت‌آفرینی نیز کمک شایانی کرد که این وحدت در شرایط بحرانی بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه سخنان رهبر انقلاب در این نماز جمعه خط‌مشی روشنی را ترسیم کرد، افزود: رهبر به وضوح به مسئولیت صهیونیست‌ها در بحران‌های منطقه اشاره کردند و بر ادامه مقاومت تأکید داشتند و این پیام نه تنها برای مردم ایران، بلکه برای کشورهای منطقه و حتی قدرت‌های جهانی نیز حائز اهمیت است.

همچنین در ادامه تصریح کرد: رهبری با زبان عربی به بیان این نکته پرداختند که مقاومت ادامه خواهد داشت و این موضوع می‌تواند به تقویت روحیه مردم فلسطین، لبنان و سایر ملت‌های مظلوم کمک کند.

ابراهیمی‌فر حضور رهبری در نماز جمعه تهران را به‌عنوان یک پیام قوی به نتانیاهو و رژیم صهیونیستی تلقی کرد و گفت: رهبر با تأکید بر اینکه اگر نتانیاهو بخواهد اشتباهی دیگر مرتکب شود، باید بداند که ما دولت آمریکا را می‌شناسیم و اگر آمریکا دخالت و حمایتی نکند رژیم صهیونیستی هیچ غلطی نمی‌تواند انجام دهد زیرا ایران توانایی دفاع از خود را دارد و هرگونه تهدیدی با واکنش قاطع روبه‌رو می‌شود. 

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب بر این نکته تأکید کردند که سکوت کشورهای عربی در برابر تحولات اخیر به ضرر خودشان خواهد بود و اعراب نباید تصور کنند که با سکوت می‌توانند اوضاع را آرام کنند؛ بلکه این سکوت تنها به گستاخی اسرائیل دامن خواهد زد و این جنایات نیازمند واکنش جدی از سوی اتحادیه عرب و کشورهای عربی است تا هرگونه اقدام نظامی از سوی نتانیاهو را محکوم و سرکوب کنند.

ابراهیمی‌فر خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب پیام عدم جنگ‌افروزی را نیز به وضوح منتقل و تأکید کردند که صهیونیست‌ها باید مهار شوند و این مسئولیت بر عهده آمریکا و اتحادیه اروپا نیز هست و اگر جنگی در منطقه گسترش یابد، همه کشورها متضرر خواهند شد که این پیام نشان‌دهنده رویکرد دیپلماتیک جمهوری اسلامی در مواجهه با تهدیدات است.

وی ابراز کرد: حضور رهبر انقلاب در نماز جمعه تهران نه‌تنها نشانه‌ای از اقتدار نظام جمهوری اسلامی بود، بلکه پیامی روشن برای جامعه جهانی ارسال کرد که ایران آماده است از حقوق خود دفاع کند و در عین حال به‌دنبال راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

ابراهیمی‌فر با تأکید بر حضور شجاعانه رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه، این اقدام را نشانه‌ای از اقتدار ایران در برابر تهدیدات دانست و بیان کرد: در شرایط کنونی، کشور در جنگی نابرابر با رژیم صهیونیستی قرار دارد و باید این "غده سرطانی" را از بین برد و کمک به مردم مظلوم فلسطین مشروع است و هیچ‌کس حق اعتراض به این حمایت‌ها را ندارد. 

وی همچنین به اقدام نیروهای مسلح کشور در پرتاب موشک به سمت اهداف دشمن اشاره کرد و آن را حق مسلم ایران دانست و افزود: این موضع‌گیری‌ها نشان‌دهنده عزم راسخ جمهوری اسلامی در حمایت از مقاومت و حقوق ملت‌های مظلوم است. 

ابراهیمی‌فر اظهار کرد: رهبر انقلاب همچنین بر وحدت امت اسلامی تأکید کردند و تقسیم این امت را نادرست دانستند، کسی که به دنبال تفرقه باشد، بهره‌ای از اسلام نبرده است و این بیانات نه‌تنها نمایان‌گر حمایت از فلسطینیان، بلکه تلاشی برای تقویت همبستگی در جهان اسلام است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از