حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/07/25 شمسی | 2024/10/16 میلادی
رژیم صهیونیستی بی‌پروا جنایت می‌کند
کارشناس مسائل سیاسی:

رژیم صهیونیستی بی‌پروا جنایت می‌کند

کارشناس مسائل سیاسی گفت: بی‌پروایی این رژیم جنایتکار، به‌دلیل حمایت‌های قاطع برخی قدرت‌های غربی و عدم واکنش کشورهای عربی تشدید می‌شود.

حسن مباشری در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی و عوامل مؤثر بر این جنایات گفت: جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه، به‌ویژه در غزه و لبنان، به‌وضوح نشان‌دهنده یک الگوی نظام‌مند از بی‌توجهی به حقوق بشر و قوانین بین‌المللی بوده و این وضعیت نه‌تنها به‌دلیل خودسری و بی‌پروایی این رژیم جنایتکار، بلکه به‌خاطر حمایت‌های قاطع برخی قدرت‌های غربی و عدم واکنش کشورهای عربی تشدید می‌شود.

وی عنوان کرد: حمایت‌های اقتصادی، نظامی و سیاسی ایالات متحده از رژیم صهیونیستی، یکی از عوامل کلیدی در تداوم جنایات این رژیم است؛ زیرا بدون این حمایت‌ها، رژیم اشغالگر نمی‌توانست به این حد از گستاخی دست بزند و این حمایت‌ها به رژیم غاصب صهیونیستی اجازه می‌دهد که به‌راحتی قوانین بین‌المللی را نادیده بگیرد، و به او قدرت می‌دهد تا هرگونه انتقاد و اعتراض را نسبت به این جنایات سرکوب کند.

 کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: عدم عکس‌العمل و سکوت از سوی کشورهای عربی مانند عربستان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی، یکی دیگر از عوامل مؤثر در تداوم این وضعیت است؛ زیرا بسیاری از کشورهای عربی تمایلی به اتخاذ موضع قاطع علیه رژیم صهیونیستی ندارند.

 مباشری با بیان اینکه سازمان‌های بین‌المللی چشم بر جنایات رژیم صهیونیستی بسته‌اند، گفت: عدم واکنش مؤثر سازمان‌های بین‌المللی مانند سازمان ملل متحد نیز یکی دیگر از عواملی است که به تداوم جنایات رژیم کودک‌کش کمک می‌کند و قطعنامه‌ها و بیانیه‌های محکومیت، بدون پیگیری عملی و عواقب واقعی، تنها به یک ابزار نمادین تبدیل شده است.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: حتی سازمان‌های بین‌المللی نیز با سیاست‌های غربی پیش می‌روند و جز واکنش‌های ساختگی از خود چیزی بروز نمی‌دهند و همین مسئله سبب شده تا رژیم صهیونیستی فکر کند اقدامات جنایت‌کارانه‌اش عواقبی در پی نخواهد داشت و می‌تواند به جنگ و کشتار در منطقه ادامه دهد.

 مباشری ابراز کرد: افزایش جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه نتیجه ترکیبی از حمایت‌های غربی، سکوت کشورهای عربی و عدم واکنش جامعه جهانی است و برای پایان‌دادن به این وضعیت و سرکوب این سگِ هار، نیاز به یک رویکرد جامع و هماهنگ از سوی جامعه بین‌المللی وجود دارد که شامل فشارهای دیپلماتیک، اقتصادی و حقوقی بر رژیم صهیونیستی باشد.

 انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از