حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
کارشناس سیاسی:

اتحاد مسلمانان جهان برابر با نابودی اسرائیل است

اتحاد مسلمانان جهان برابر با نابودی اسرائیل است

کارشناس سیاسی گفت: در جواب این همه ظلم مسلماً می‌بایست حمله و مبارزه صورت گیرد چرا که برای ملت فلسطین هیچ راه و مسیری برای رسیدن به حق مسلم خود نگذاشته بودند.

ابوالفضل صدقی کارشناسی سیاسی تحلیلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت با محوریت نقش‌آفرینی حماس در جبهه مقاومت گفت: وقتی که  یک ملت سال‌ها تحت ظلم و فشار قرار گرفته خانه‌های آنان را ویران، فرزندان و زنان آنان یا اسیر و یا کشته می‌شوند و زندگی روزمره خود را به‌سختی می‌گذرانند روزانه مورد حمله قرار می‌گیرند جامعه انسانی و حقوق بشر برای این مردم چه اقدامات انجام داده است.


صدقی خاطرنشان کرد:  از دیدگاه حقوق بین‌الملل، حقوق بشر، اسلام، مسیحیت و حتی آئین یهود آیا از طرف  مردمی که تحت ظلم قرار گرفته‌اند نباید واکنشی صورت گیرد. آیا راه نجاتی برای این ملت قرار دادند با اینکه قول داده بودن نوار باختری، رود اردن و نوار غزه را به این ملت برگردانند؛ اما تبدیل به دولت خودگردان کردند دولت خودگردانی که ارتش، بانک مرکزی، سیاست خارجی ندارد و شهرک‌های جدید به سرزمین و مزارع این ملت نفوذ و قدم‌به‌قدم در حال پیشروی‌کردن است.


کارشناس سیاسی افزود: در جواب این همه ظلم مسلماً می‌بایست حمله و مبارزه صورت گیرد چرا که برای ملت فلسطین هیچ راه و مسیری برای رسیدن به حق مسلم خود نگذاشته بودند.


وی در ادامه اظهار کرد:  برخی افراد به‌خاطر نداشتن آگاهی، حمایت جمهوری اسلامی ایران از حماس را زیر سؤال برده و می‌گویند چرا باید ایران از حماس حمایت کند در پاسخ به این افراد باید گفت از دیدگاه دین و قرآن نباید به ظلمی که به مسلمان رو داشته می‌شود سکوت کرد و اگر مسلمان نیستیم و لیبرال هستیم اعلامیه حقوق بشر را قبول داریم چرا در مقابل ظلمی که سالیان سال رخ‌داده است باید سکوت کنیم.

صدقی افزود: دشمنی که بارها بیان کرده که تهدیدگر بوده و آسیب می‌زند مشکل‌ساز است. اگر در سرزمینی که مورد حمله و اشغال قرار گرفته است وارد عمل نشویم در روزهای آینده این ظلم نیز شامل کشور خودمان خواهد شد.


کارشناسی سیاسی خاطرنشان کرد: در مشکلات کشور ایران با آمریکا نمونه‌هایی از ظلم را در مذاکرات هسته‌ای که کشور آمریکا در حق کشور ایران روا داشته است را دیده‌ایم این تحریم‌ها با ۱۰ سال مذاکره نیز رفع نخواهد شد. در مذاکرات با کوتاه‌آمدن از انرژی هسته‌ای و محدودکردن غنی‌سازی اورانیوم و.... که تحریم‌ها را از ملت ایران بردارند؛ اما متأسفانه تغییری حاصل نشد.


وی در ادامه افزود: آیا درست است که یک کشور در آرامش کامل زندگی کنند و کشور دیگر در شدیدترین تحریم‌ها قرار گیرند. اگر آمریکا این راه را ادامه دهد و بر ملت ایران و منطقه فشار آورد؛ بنابراین می‌بایست اسرائیل هم تحت‌فشار قرار گرفته شود تا آمریکا در کشورهای اشغالی مورد فشار قرار گیرد.


صدقی اذعان داشت: علاوه بر دلایل ایدئولوژیک و دلایل مختلف انسانی، جمهوری اسلامی ایران به‌خاطر سختی‌هایی که کشور آمریکا بر ایران متحمل کرده است از دولت حماس حمایت خواهد کرد. حماس، حزب‌الله و جهاد اسلامی با ایران‌دوست و همراه است و با کمک همدیگر می‌توانند منافع خود را پیش ببرند و با فشار بر اسرائیل، فشار آمریکا بر منطقه برداشته شود.


کارشناسی سیاسی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش جنگ در منطقه نیست؛ بلکه خواهان صلح در منطقه بوده است؛ اما از حق مردم فلسطین برای دستیابی به حقوق خود کوتاه نمی‌آید و همیشه از این مردم مظلوم حمایت خواهد کرد.


وی در پایان اظهار کرد:  مستضعفین جهان و منطقه به نتیجه رسیده‌اند که با اتحاد می‌توانند جلوی ابرقدرت‌ها بایستند و اگر بدون اتحاد پراکنده شوند همچنان مورد ظلم و ستم قرار خواهند گرفت.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از