حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
رئیس ستاد انتخابات استان سمنان:

استان سمنان 23 هزار رأی‌ اولی دارد

استان سمنان 23 هزار رأی‌ اولی دارد

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان گفت: ۲۳ هزار و ۵۸۷ برای نخستین‌بار در انتخابات به‌عنوان رأی اولی حضور خواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، احمد ریواده ظهر دوشنبه در نشست خبری ویژه انتخابات مجلس و خبرگان رهبری به میزبانی استانداری سمنان، ضمن بیان اینکه بر اساس نظرسنجی‌ها مشارکت مردم در این دوره از انتخابات افزایش خواهد داشت، گفت: ۵۳۴ هزار و ۲۶ نفر واجد شرایط رأی‌دادن در استان هستند.

وی با بیان اینکه ۲۷۰ هزار و ۲۴۸ نفر ازاین‌بین مرد و ۲۶۳ هزار و ۷۷۸ نفر زن هستند، افزود: ۲۳ هزار و ۵۸۷ نیز برای نخستین‌بار در انتخابات به‌عنوان رأی اولی حضور خواهند داشت.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان با بیان اینکه ۱۲ هزار و 5 رأی اولی پسر و ۱۱ هزار و ۵۸۲ نفر دختر هستند، گفت: انتخابات در واقع جشن تکلیف سیاسی این افراد محسوب می‌شود.

ریواده با بیان اینکه استان سمنان در انتخابات خبرگان یک کرسی و در مجلس چهار کرسی دارد، ابراز کرد: ۱۴۸ نفر نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از چهار حوزه استان سمنان و دو نفر نامزد خبرگان رهبری از تک کرسی این استان هستند.

وی با بیان اینکه آیت‌الله میرباقری و آیت‌الله فقیهی دو نامزد خبرگان هستند، افزود: در حوزه سمنان مهدی‌شهر و سرخه ۴۳ نفر نامزد انتخابات هستند و روز یازدهم اسفندماه برای تک کرسی این حوزه انتخابیه رقابت خواهند کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان با بیان اینکه در حوزه انتخابیه شاهرود و میامی ۴۴ نفر نامزد هستند، تأکید کرد: در حوزه انتخابی دامغان ۳۴ نفر و حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان هم ۲۷ نفر برای دستیابی به کرسی مجلس رقابت خواهند کرد.

ریواده با بیان اینکه رسانه‌ها از گمانه‌زنی‌های انتخاباتی دوری کنند، گفت: ۶۸۱ شعبه اخذ رأی برای حضور مردم استان آماده شده و فرایندهای انتخاباتی نیز به‌خوبی در حال اجرا است، همچنین نامزدها می‌توانند تا ۲۴ ساعت قبل از انتخابات تبلیغ کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از