حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
مدیرکل پست استان سمنان خبر داد:

تحویل ۹۸ درصد گذرنامه‌ها در استان سمنان

تحویل ۹۸ درصد گذرنامه‌ها در استان سمنان

مدیرکل پست استان سمنان از تحویل ۹۸ درصدی گذرنامه‌ها در استان سمنان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۹ هزار گذرنامه در سطح استان توزیع شده است.

فرامرز روستایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با اشاره به اینکه ۹ هزار و ۶۴۸ جلد گذرنامه از ابتدای مردادماه تاکنون، شامل ۵ هزار ۵۷۲ گذرنامه زیارتی و ۴ هزار و ۷۶ گذرنامه بین‌الملل از طریق منابع صادرکننده به اداره کل پست استان سمنان ارسال شده است، گفت: ۹۸ درصد این گذرنامه‌ها به صاحبان آن‌ها تحویل داده شده است.

مدیرکل پست استان سمنان از تسریع  توزیع گذرنامه زائران اربعین حسینی در این استان خبر داد و گفت: گذرنامه‌ها توسط ۱۱۲ دفتر نمایندگی پست و دفاتر آی‌سی‌تی روستایی در سطح استان سمنان توزیع می‌شود.

وی در خصوص مدت زمان تحویل گذرنامه به متقاضی اظهار کرد: پس از درج بارکد پستی و تحویل گذرنامه‌ها به اداره پست، ۲۴ ساعت زمان می‌برد که مأموران پستی گذرنامه را به متقاضی تحویل دهند.

روستایی همچنین تصریح کرد: گذرنامه‌هایی که پس از دو بار مراجعه مأموران پست به متقاضی تحویل داده نشود، برگشت خورده و به مدت یک‌ماه درباجه تحویل نگهداری می‌شود.

وی با بیان اینکه پس از برگشت گذرنامه از طریق پیامک یا تماس اطلاع‌رسانی می‌شود تا افراد با مراجعه حضوری گذرنامه خود را دریافت کنند، اظهار کرد: برخی از شهروندان در زمان ثبت‌نام به علت عدم درج آدرس دقیق یا کدپستی مشخص و شماره همراه صحیح گذرنامه‌شان تحویل داده نمی‌شود که گذرنامه آن‌ها به‌مدت یک‌ماه در باجه پست باقی می‌ماند‌ تا خود متقاضی برای دریافت آن مراجعه کند.

روستایی با اشاره به اینکه گذرنامه زیارتی از سال ۱۴۰۱ صادر می‌شود، بیان کرد: گذرنامه زیارتی به علت کم‌هزینه‌بودن و عدم استعلامات زودتر چاپ و تحویل متقاضی می‌شوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تقاضای گذرنامه زیارتی نسبت به گذرنامه بین‌الملل بیشتر است، اظهار کرد: گذرنامه زیارتی مختص سفر به کشور عراق و سوریه است و با این گذرنامه به مکه هم نمی‌شود سفر کرد.

وی همچنین تصریح کرد: اعتبار گذرنامه زیارتی به مدت پنج سال تعیین شده است که این موضوع باعث شده که  درخواست صدورگذرنامه‌ها نسبت به سال گذشته تنها افزایش 4 درصدی داشته باشد.

روستایی از زائران خواست که جهت تمدید و یا صدور گذرنامه جدید درخواست‌های خود را به‌روزهای نزدیک به اربعین حسینی موکول نکرده تا به موقع به دست آن‌ها برسد.

وی از اعزام سه مأمور پست استان سمنان به اربعین حسینی خبر داد و گفت: مأموران پستی در موکب "پست‌یافته» به منظور بازگرداندن مدارک، اشیا و اسناد گمشده به زائران طی ایام اربعین حسینی خدمات ارائه خواهند داد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از