حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
جانشین فرمانده سپاه آل محمد(عج) استان سمنان:

عزم و اراده‌ملی سبب پیروزی در دفاع‌مقدس شد

عزم و اراده‌ملی سبب پیروزی در دفاع‌مقدس شد

جانشین فرمانده سپاه آل محمد(عج) استان سمنان گفت: در دوران جنگ تحمیلی همه قدرت‌ها بر علیه ایران در حال جنگ بودند اما در مقابل، چشم‌های جهان به قدرت جمهوری اسلامی دوخته شده بود.

 سردار منصور شوقانی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی مرآت، ضمن گرامیداشت و تبریک هفته دفاع مقدس، گفت: با بهره‌برداری از الگوهای موفق دفاع مقدس می‌توانیم جهاد را تا زمینه‌سازی ظهور امام‌زمان (عج) ادامه دهیم.

وی، توکل، تکیه بر ظرفیت‌های داخلی کشور، استفاده از نیروی جوان، عزم و اراده مردم و امیدآفرینی را از درس‌های دفاع مقدس عنوان کرد.


جانشین فرمانده سپاه آل محمد(عج) استان سمنان خاطرنشان کرد: در دوران ۸ سال دفاع مقدس درس‌ها و دستاوردهای زیادی در این دوران داشته‌ایم که از توکل به‌عنوان درسی در زمان جنگ تحمیلی می‌توان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در مشکلات امروزی کشور که می‌توان گفت این مشکلات در زمان دفاع مقدس نیز وجود داشته است علاوه بر تلاش می‌بایست توکل به خدا داشته باشیم، اظهار کرد: وقتی تاریخ کشور را ورق می‌زنیم می‌بینیم که توکل رزمندگان، فرماندهان و مدیران جنگ باعث گره‌گشایی مشکلات بوده است.

جانشین فرمانده سپاه استان از دیگر درس‌های دفاع مقدس را توجه به ظرفیت‌های داخلی کشور عنوان کرد و افزود: در زمان کنونی نیز باید با همین نگاه به ظرفیت‌های داخلی کشور اتکا و مشکلات را برطرف کنیم.

وی در ادامه ابراز داشت: در زمان جنگ تحمیلی مدیریت جوانان و اقشار مختلف موجب پیروزی و دفاع مقدس شد، زمان حال نیز با مدیریت قسمت‌های مختلف مملکت باید از ظرفیت جوانان استفاده کنید.

 

شوقانی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب نسبت به استفاده از ظرفیت جوانان تأکید و خواستار استفاده از جوانان در همه عرصه‌ها هستند.


جانشین سپاه استان دررابطه‌با عزم و اراده ملی اظهار کرد: در زمان جنگ تحمیلی که کل کشور درگیر شده بود، حضور، عزم و اراده آحاد مردم موجب ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمن و رقم‌خوردن پیروزی دفاع مقدس شد.

وی اذعان داشت: در جنگ‌هایی که دشمن برای مردم ایران برنامه‌ریزی کرده است با حضور و عزم و اراده مردم قطعاً پیروزی از آن ملت ایران خواهد بود.

 

 شوقانی از دیگر درس‌های دفاع مقدس را امید عنوان کرد و افزود: امیدآفرینی در شرایط سخت و بحرانی موجب تقویت روحیه جهاد در بین آحاد مردم خواهد شد.


جانشین سپاه استان به دستاوردهای دفاع مقدس پرداخت و عنوان کرد: قدرت ایران در جهان، تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها، شکست‌ناپذیری جمهوری، حفظ و تقویت روحیه انقلابی از این دستاوردهاست.

 

وی با اشاره به اینکه باتوجه‌به پیش‌بینی و اقدامات دشمنان برای شکست ایران نه‌تنها شکست محقق نشد؛ بلکه جمهوری اسلامی ایران در جهان قوی‌تر شد، بیان کرد: همه قدرت‌ها بر علیه ایران در حال جنگ بودند اما در مقابل، چشم‌های جهان به قدرت جمهوری اسلامی دوخته شده بود.

شوقانی خاطرنشان کرد: از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس تبدیل تهدیدات دشمن به فرصت و شکست‌ناپذیری جمهوری اسلامی ایران بود.

جانشین فرمانده سپاه استان در ادامه افزود: حفظ و تقویت روحیه انقلابی در بین زنان، مردان، جوانان و نوجوانان جنگ تحمیلی را می‌توان از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس عنوان کرد.

وی اذعان داشت: دشمنان در زمان جنگ تحمیلی و بسیاری از بحران‌ها به این نتیجه رسیده است که تهاجم به جمهوری اسلامی پرهزینه است.

 

شوقانی با بیان اینکه حفظ و تقویت روحیه انقلابی ایران در دفاع مقدس الگوی ملت‌های دیگر در جهان شد، اظهار کرد: از ۲۰۰ سال قبل تا کنون تنها جنگی که ایران در آن نه‌تنها شکست نخورد؛ بلکه یک وجب از خاک خود را در اختیار دشمن نگذاشت در دوران جنگ تحمیلی بود.

جانشین فرمانده سپاه استان در پایان افزود: دشمن در زمان کنونی با جنگ ترکیبی بر علیه جمهوری اسلامی نبرد را به همه عرصه‌ها زمان‌ها و مکان‌ها کشانده است و  ما نیز با همان فرهنگ و الگوی دفاع مقدس، جهاد تبیین اهل رسانه، جهاد علمی نخبگان، مقاومت اقتصادی مدیران اجرایی و از همه مهم‌تر عزم ملت غیور ایران به‌ویژه جوانان در این جنگ ترکیبی پیروز خواهیم شد.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از