حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سمنان:

تولید پوشاک ایرانی - اسلامی حمایت شود

تولید پوشاک ایرانی - اسلامی حمایت شود

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری سمنان گفت: استان سمنان از ظرفیت بالایی جهت تولید پوشاک اسلامی برخوردار است و قطعاً می‌توانیم با پیگیری و اقدامات لازم در این زمینه می‌توانیم موفقیت‌های چشمگیری را کسب کنیم.

سعیده همتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ در خصوص اقدامات اداره کل امور زنان و خانواده استانداری سمنان گفت: در حوزه زنان و خانواده تعدد و تنوع مأموریت‌ها فراوان بوده  و باتوجه‌ به اینکه خانواده رکن اساسی اجتماع محسوب می‌شود، نقش مهم راهبری بانوان در خانواده موجب تحقق جامعه اسلامی خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سمنان تصریح کرد: بانوان در اجتماع با نقش‌های مختلف مادری، همسری و... در مسیر تمدن‌سازی و تحول جامعه اسلامی نقش مهم و بسزایی خواهند داشت.

همتی خاطرنشان کرد: جمع‌بندی نقش‌های مطرح شده و هدایت درست و اصولی آنها موجب تحول مسیر جامعه اسلامی خواهد شد و بانوان به‌خوبی می‌توانند جهت تمدن‌سازی ایفای نقش کنند.

این مقام مسئول اظهار کرد: در راستای سند تحول،اقدامات گسترده‌ای در حوزه زنان و خانواده مدنظر قرار گرفته است و موضوع حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که موضوع کلان نظام در کل کشور محسوب می‌شود در استان سمنان نیز در این راستا در حال بسترسازی و رفع مشکلات موجود است.

وی در خصوص کسب‌وکار پایدار در خانواده تصریح کرد: بانوان در حوزه‌های مختلف کسب‌وکار پایدار در اجتماع حضوری پررنگ دارند به‌ویژه در عرصه علم و فناوری و حوضه‌های اقتصادی شرایط مساعدی برقرار است.

همتی در ادامه افزود: علاوه بر فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی باید به نقش مادری و همسری بانوان توجه خاصی داشته باشیم که در کارگروه‌های در دست اجرای مجموعه اقداماتی جهت پیشگیری از آسیب‌ها به بنیان خانواده لحاظ شده است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده در بحث گفتمان‌سازی الگوی سوم زن تصریح کرد: همه ورودی‌های کارگروه‌های امور بانوان باید باتوجه‌ به حضور اجتماعی مؤثر با حفظ جوانی جمعیت مدنظر قرار گیرد تا با این نگاه در حوزه‌های مختلف گفتمان الگوی سوم تحقق یابد و در کنار این دیدگاه با زیست عفیفانه پایداری خانواده در تمام سطح جامعه حفظ شود.

وی در خصوص زیست عفیفانه در جامعه اظهار کرد: متأسفانه به‌مرورزمان نسبت به زیست عفیفانه در کشور کوتاهی‌هایی صورت‌گرفته است و همین کوتاهی و تغییر فرهنگ اسلامی در کشور موجب ایجاد چالش‌هایی حتی در ساخت‌وساز و معماری منازل مسکونی شده است و با تغییر نوع معماری منازل مسکونی شاید بتوان گفت زیست عفیفانه بانوان را ممکن است خدشه‌دار کند؛ بنابراین باید تلاش کنیم این مشکلات و نقص‌ها را جهت حفظ جایگاه بانوان و تحکیم خانواده با زیرساخت‌های اصولی مرتفع سازیم.

همتی در رابطه‌ با ضعف و کمبود پوشاک ایرانی‌اسلامی ابراز داشت: با توجه‌ به کارخانه‌ها و مراکز تولیدی استان سمنان از ظرفیت بالایی جهت تولید پوشاک اسلامی باتوجه‌به ذائقه بانوان برخوردار است و قطعاً می‌توانیم با پیگیری و اقدامات لازم جهت تولید و عرضه پوشاک ایرانی‌اسلامی موفقیت‌های چشمگیری را کسب کنیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از