حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
شهردار مهدی‌شهر:

جشنواره عشایر سنگسری "حاصَل" برگزار می‌شود

جشنواره عشایر سنگسری

شهردار مهدی‌شهر از برگزاری جشنواره عشایر سنگسری تحت عنوان "حاصَل" از روز چهارشنبه 26 مهرماه به مدت سه روز در مهدیشهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت، علیرضا شربت‌دار با اشاره به اینکه معرفی محصولات لبنی و صنایع دستی عشایر سنگسری از اهداف برگزاری این جشنواره است، اظهار کرد: هفتمین دوره این جشنواره در سال ۱۳۹۸ برگزار شد و از زمان شیوع ویروس کرونا جشنواره برگزار نشده که امسال هشتمین دوره آن را به مدت سه روز در پارک مهرگان مهدیشهر برگزار می‌کنیم.

 

شربت‌دار گفت: در این جشنواره آداب‌ورسوم عشایر سنگسری معرفی و به نمایش گذاشته می‌شود و ۴۰ برنامه فرهنگی و هنری و ورزشی با استفاده از ظرفیت هنرمندان و ورزشکاران بومی استان سمنان اجرا و دو محصول لبنی خاص عشایر سنگسری "آرشه" و "چیکو"، که برندسازی و ثبت ملی شده، ارائه می‌شود.

 

شهردار مهدی‌شهر یکی دیگر از برنامه‌های جشنواره "حاصَل" را  اجرای رژه زنان و مردان عشایر سنگسری با لباس محلی عنوان کرد و با رونمایی از پوستر مسابقه "رسانه و حاصَل" از فعالین حوزه رسانه درخواست کرد با ارائه آثار خود در معرفی توانمندی‌ها و محصولات لبنی و صنایع‌دستی عشایر سنگسری به ایفای نقش بپردازند.



منبع: سازمان امور عشایر ایران

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از