حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
شهردار مهدی‌شهر:

جشنواره ملی «حاصَل» برگزار می‌شود

جشنواره ملی «حاصَل» برگزار می‌شود

شهردار مهدی‌شهر گفت: دومین جشنواره ملی بزرگ ایل سنگسر «حاصَل» از 29 شهریورماه به مدت سه روز آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، نشست خبری شهرداری مهدی‌شهر با موضوع برگزاری جشنواره «حاصل» عصر امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

علیرضا شربتدار در این نشست با اشاره به برگزاری جشنواره «حاصَل» گفت: جشنواره ملی ایل بزرگ سنگسر با نام «حاصَل» سال گذشته با استقبال بسیار خوبی برگزار شد و بر این اساس با برنامه‌ریزی‌های مدون انجام شده امسال پربارتر برگزار خواهد شد.

شهردار مهدی‌شهر برگزاری این جشنواره را فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ایل بزرگ عشایر سنگسر عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه ایل سنگسر طولانی‌ترین کوچ‌روی را در دنیا به طول یک هزار و 400 کیلومتر دارد، بیان کرد: مجمع شهرداران «ایل‌راه» با حضور 14 شهردار تشکیل شد و برگزاری این مجمع و تشکیل جلسات اتفاقات خوبی را به‌دنبال خواهد داشت.

شربتدار با اشاره به اینکه جشنواره ایل بزرگ سنگسر سال گذشته ثبت ملی شد، یادآور شد: تاکنون هشت دوره پیاپی جشنواره ایل بزرگ سنگسر برگزار شده است، اما با توجه به اینکه سال گذشته ثبت ملی شده است، به همین دلیل با نام دومین جشنواره ملی ایل بزرگ سنگسر از آن یاد می‌شود.

وی گفت: همان‌طور که عنوان شد استقبال غرفه‌داران از این جشنواره بسیار خوب بوده است و به همین دلیل امسال 80 غرفه نمایشگاهی دایر خواهد شد یعنی رشدی دو برابری نسبت به سال گذشته داشته است که 40 غرفه آن مربوط به محصولات و صنایع‌دستی دیگر استان‌های کشور و 40 غرفه نیز مختص محصولات لبنی و صنایع‌دستی  مهدی‌شهر است.

شهردار مهدی‌شهر عنوان کرد: مهدی‌شهر دومین شهر ملی سوزن‌دوزی بعد از ایرانشهر سیستان و بلوچستان است و بر اساس تفاهم‌نامه‌های انجام شده خواهرخواندگی بین این دو شهر منعقد شده است و با حضور گروه سوزن‌دوزی ایرانشهر در این جشنواره تبادل تجربیات و... بین دو خواهرخوانده  مهدی‌شهر و ایران شهر انجام می‌گیرد.

وی عنوان کرد: تعداد سیاه‌چادرها در جشنواره امسال دو برابر شده است و بر این اساس مقرر شده است 12 سیاه‌چادر در محل سایت جشنواره برپا شود و در این سیاه‌چادرها به‌صورت کارگاهی عرضه و مراحل تولید محصولات لبنی انجام شود.

شربتدار با اشاره به محدودیت مکانی برپایی نمایشگاه و جشنواره «حاصل» گفت: آمفی‌تئاتر 5 هزار نفری به همین منظور احداث شده است که هم‌زمان با آغازین روز جشنواره افتتاح خواهد شد.

این مقام مسئول از جمله برنامه‌های افتتاح نمایشگاه و جشنواره حاصل را برپایی نمایش رژه 80 اسب عنوان کرد و افزود: در روز جمعه 23 شهریورماه نیز ویژه‌برنامه «خبرگر» به صورت رژه و نمایش استانی در راستای اطلاع‌رسانی هرچه بهتر و بیش‌تر این جشنواره انجام شد.

شهردار مهدی‌شهر انجام بازی‌های بومی - محلی، پرواز بادبادک‌ها، مسابقات غذای محلی، اجرای گروه‌های مختلف فرهنگی و هنری از شهرهای مختلف و برپایی مسابقات مختلف ورزشی را از دیگر ویژه‌برنامه‌های این جشنواره عنوان کرد.

شربتدار با اشاره به مشکل ترافیک و پارکینگ نیز گفت: برای رفع این مشکل نیز 6 پارکینگ اختصاصی با ظرفیت پارک 700 دستگاه خودرو در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: دومین جشنواره ملی بزرگ ایل سنگسر «حاصَل» از 29 شهریورماه به مدت سه روز آغاز به کار خواهد کرد و ذیل این جشنواره نیز نمایشگاهی به مدت پنج روز از 27 تا 31 شهریورماه در محل پارک مهرگان مهدی‌شهر برپا خواهد شد.

 شهردار مهدی‌شهر خاطرنشان کرد: سال گذشته جشنواره ملی ایل بزرگ سنگسر 25 هزار بازدیدکننده داشته است و امسال پیش‌بینی ما با توجه به اطلاع‌رسانی‌های انجام شده افزایش دو برابری تعداد بازدیدکنندگان است.

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود مقرر شده است دانشجویان خارجی - لبنانی، پاکستانی و عراقی - این دانشگاه‌ها در محل سایت جشنواره حضور پیدا کنند.

شربتدار به تولید محتوای انجام شده در راستای معرفی هرچه‌ بهتر جشنواره در سطح کشور به سه زبان فارسی، سنگسری و انگلیسی اشاره کرد و افزود: هم‌زمان با افتتاح جشنواره از جمعی از هنرمندان، ورزشکاران و خانواده‌های شهدا نیز تجلیل خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از