حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
مسئول سازمان بسیج علمی‌پژوهشی و فناوری استان:

دانش در گرو مردمی‌کردن عرصه علمی است

دانش در گرو مردمی‌کردن عرصه علمی است

مسئول سازمان بسیج علمی‌پژوهشی و فناوری استان سمنان با بیان اینکه توسعه دانش در گرو مردمی‌کردن عرصه علمی است، گفت: پرورش نخبگان تمدن‌ساز بهترین راهبرد پایگاه‌های علمی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت، برنامه توانمندسازی فرایند شناسایی و پرورش استعدادهای برتر در پایگاه مقاومت بسیج استان سمنان در سالن شهید بسطامی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان برگزار شد.

مصطفی خانی، مسئول سازمان بسیج علمی‌پژوهشی و فناوری استان سمنان، در این نشست ضمن محکوم‌کردن جنایت رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی بیمارستان المعمدانی غزه و با ابراز تأسف از شهادت تعداد زیادی از مردم مظلوم فلسطین، اظهار داشت: در دنیایی که زورگویان و حاکمان ظالم آن از ظلم و ستم دست نمی‌کشند باید با ایجاد قدرت درونی و ذاتی مانع زورگویی آنها شد و این قدرت بنا به توصیه فرمانده معظم کل قوا در بیانیه گام دوم انقلاب با تسلط بر دانش دست‌یافتنی است چرا که روی دیگر دانایی توانایی است.

او با اشاره به اهمیت مقوله دانش و ضرورت مردمی‌کردن این عرصه، گفت: مقوله علم و دانش مسئله مهمی است و باید همچون سایر عرصه‌ها که مردم در آن نقش‌آفرین هستند، عرصه علمی هم مردمی شود و در راستای این امر مهم، پایگاه‌های مقاومت بسیج و مجموعه‌های فعال مردمی نقش بسزایی دارند و تلاش برای شناسایی و پرورش استعدادها از رسالت محوله به این مجموعه‌هاست که در برنامه امروز فرایندهایی برای فعالان این عرصه تبیین شد.

خانی بیان کرد: بسیج می‌تواند با تقویت، پرورش و به سرمنزل مقصود رساندن قابلیت‌های فردی در پرورش نسل‌ مستعد و نخبه ایفای نقش کند.

مسئول سازمان بسیج علمی‌پژوهشی و فناوری استان سمنان با اشاره به‌ضرورت تعمیم‌دادن الگوهای موفق به سایر پایگاه‌های علمی، تصریح کرد: خروجی این فعالیت‌ها منجر به پرورش مدیران موفق و نخبگان تمدن‌ساز می‌شود. او با اشاره به اینکه اکنون زمان فعالیت مجموعه‌های مردمی است، گفت: اگر این مجموعه‌ها به نقطه بلوغ خود برسند می‌توانند به ساختارهای حاکمیتی راه یابند و حاکمیت از ظرفیت آنان بهره‌مند شود و مصداق این امر حضور و نقش‌آفرینی مجموعه‌های خودجوش مردمی در بسیاری از مسائل کلان کشور است.

خانی با اشاره به اهمیت وقت‌گذاشتن برای فعالیت‌ها، ولو کوچک، گفت: از توجه به موفقیت‌های کوچک نباید غافل شد چرا که کارها و اقدامات کوچک در فرایند طولانی، منتج به نتیجه بسیار مطلوب خواهد شد. وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اهمیت جلب مشتری در فرایند کارآفرینی، گفت: تسلط به ادبیات درآمدزایی یک اصل مورد اهتمام است و این موضوع در حوزه تربیتی هم قابل‌تعمیم است؛ یعنی باید کاری ارائه دهیم تا مشتری و مخاطب به اهمیت و ارزش آن پی ببرد و برای آن هزینه کند.

مسئول سازمان بسیج علمی‌پژوهشی و فناوری استان سمنان تأکید کرد: تقاضامحوری باید جای خود را به ایده محوری و عرضه‌محوری در فعالیت‌های دانش‌بنیان دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مجموعه‌های مردمی و پایگاه‌های بسیج نباید منتظر باشند تا برنامه‌های مشخصی به آنان ابلاغ کرد؛ بلکه رسالت ما بیان اهداف و چارچوب حرکت به مجموعه‌ها است و اگر این امر اتفاق بیفتد مجموعه می‌توانند بنا به ظرفیت‌ها، استعدادها و قابلیت‌ها، بهترین شیوه‌ها را انتخاب و اجرایی نمایند.

گفتنی است: این کارگاه یک‌روزه با حضور ۳۵ پایگاه و حضور ۱۱۰ نفر از بسیجیان استان سمنان از سراسر استان که عملکرد درخشان داشتند، برگزار شد و فرماندهان پایگاه‌های موفق در کنار انتقال تجربیات خود، توضیحاتی در خصوص دستاوردها و مدل استعدیابی خود ارائه کردند.

لازم به ذکر است: این کارگاه توانمندسازی با حمایت بنیاد ملی نخبگان استان و با حضور مجازی حجت‌الاسلام رفیعی مسئول مرکز هدایت و حمایت احمدی روشن و مرتضی داور و کیپور ریاست بنیاد ملی نخبگان برگزار شد.

 
خبرگزاری علم و فناوری

انتهای خبر/

دانش در گرو مردمی‌کردن عرصه علمی است

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از