حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار سمنان:

وانت‌بارهای میوه‌فروش ساماندهی شوند

وانت‌بارهای میوه‌فروش ساماندهی شوند

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار شهرستان سمنان، فروشندگان سیار میوه و تره‌بار را معضل حجره‌داران عنوان کرد و گفت: وانت‌بارها و فروشندگان سیار سطح شهر می‌بایست هرچه سریع‌تر ساماندهی شوند.

عطاءالله طاهریا در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با انتقاد بر فعالیت وانت‌‌بارهای میوه‌فروش در سطح شهر گفت: فعالیت این فروشندگان سیار باعث ازبین‌رفتن ثبات قیمت میوه در سمنان شده است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار شهرستان سمنان با اشاره به اینکه وضعیت فروش میوه در سمنان به علت نزدیکی به استان تهران مطلوب نیست، بیان کرد: وانت‌بارهای غیرمجاز به‌صورت مستقیم بار می‌آورند که باعث کم‌شدن بار در میدان میوه و تره‌بار شده است.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر روزانه ۳۰۰ تُن میوه وارد میدان بار شهر سمنان می‌شد؛ اما با فعالیت دستفروشان، این میزان اکنون به ۱۵۰ تُن در روز کاهش پیدا کرده است.

طاهریا با بیان اینکه با فعالیت این قشر فروش مغازه‌داران کم شده است، گفت: مغازه‌داران نسبت به فعالیت دستفروشان معترض‌اند، چرا که مالیات و اجاره می‌دهند؛ ولی سودی از فروش نمی‌برند.

این مقام مسئول با اشاره به نبود نظارت کافی بر فعالیت این افراد اظهار کرد: ما به دنبال قطع‌شدن روزی آن‌ها نیستیم؛ بلکه انتظار داریم که در چند نقطه از شهر سامان‌دهی شوند.

وی از دستگاه‌های نظارتی خواست تا ضمن ساماندهی وانت‌بارهای سطح شهر سمنان کنترل بیش‌تری روی فعالیت آن‌ها داشته باشند.

طاهریا به فعالیت ۳۵ حجره‌دار در میدان میوه و تره‌بار سمنان اشاره کرد و افزود: حجره‌داران سمنان از وضعیت گرانی‌ها ناراضی هستند؛ چرا که بار وجود دارد؛ اما فروش کم است. 

این مقام مسئول تصریح کرد: به عمده‌فروشان نرخ سراسری اعلام شده که فقط ۵ درصد افزایش قیمت داشته باشند، اما این مقدار حتی پول کرایه ماشین هم نمی‌شود.

وی با بیان اینکه بالابودن کرایه حمل‌ و نقل روی قیمت میوه هم تأثیر گذاشته است، گفت: بالابودن هزینه بذر، کود و دستمزد کارگر نیز روی گران‌شدن قیمت میوه تأثیر داشته است.

طاهریا با اشاره به اینکه موز، انبه و آناناس میوه‌های وارداتی هستند، اظهار کرد: این میوه‌ها نسبت به نیاز روزانه استان وارد می‌شوند.

وی در خصوص ارسال محصولات کشاورزی سمنان به استان‌های دیگر، بیان کرد: خربزه، انگور و انار از سمنان به استان‌های مازندران و تهران ارسال می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از