حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس:

سردار دل‌ها بین مردم خط‌کشی نمی‌کرد

سردار دل‌ها بین مردم خط‌کشی نمی‌کرد

رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس گفت:سردار سلیمانی هیچ خط‌کشی بین مردم و جناح‌ها و گروه‌ها نداشت؛ بلکه همه مردم اعم از مرد، زن، پیر و جوان برایش مورداحترام بودند.

داود فیض در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی برجسته شهید سردار حاج‌قاسم سلیمانی گفت: مهم‌ترین مسئله‌ای که سبب شد سردار سلیمانی این‌چنین بین قلوب مردم جاودانه شود به اخلاص و ایمان و همچنین ارادت وی به ائمه اطهار بازمی‌گردد.

 

این عضو هیئت‌علمی دانشگاه سمنان در ادامه افزود: سردار سلیمانی هیچ خط‌کشی بین مردم و جناح‌ها و گروه‌ها نداشت؛ بلکه همه مردم اعم از مرد، زن، پیر و جوان برایش مورداحترام بودند.

 

این رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس با اشاره به معرفی حاج‌قاسم به‌عنوان یک مکتب و الگو از جانب مقام معظم رهبری تصریح کرد: علت این موضوع در این است که حاج‌قاسم اگرچه به‌ظاهر یک نیروی نظامی بود؛ اما در باطن ابعاد شخصیتی برجسته و کاملی به جهات گوناگون داشت که سبب شد امام خامنه ای از وی به‌عنوان یک الگو و مکتب یاد کنند.

 

بنا به گفته فیض، حاج‌قاسم در میدان نبرد با کفار سخت و محکم بود و در مقابل در برابر فرزندان شهدا و خانواده‌های آنها رئوف و مهربان بود و این نشان‌دهنده ابعاد گسترده وجودی این شهید والامقام است.

 

وی همچنین ابراز کرد که شهید سردار سلیمانی برای محبوب‌شدن به دنبال تریبون و رسانه نبود؛ بلکه از مقابل دوربین قرارگرفتن گریزان بود؛ اما چه شد که در تشییع وی میلیون‌ها نفر شرکت کردند، کمی تفکر در این موضوع نشان می‌دهد که به دلیل اطاعت خالصانه از خداوند است که خداوند هرکس را که بخواهد محبوب دل‌ها می‌کند.

 

این استاد دانشگاه، بازگو کردن منش و رفتار حاج قاسم را نیاز امروز جامعه دانست و افزود: امروز مسئولین ما به‌شدت نیازمند آن هستند که سلوک رفتاری را از حاج‌قاسم بیاموزند که چگونه در برابر ظالمان قاطع و استوار بود.

 

فیض در نهایت اذعان داشت که ما باید از مکتب شهید سلیمانی بیاموزیم که به‌جای تلاش‌کردن برای زندگی‌کردن کمی هم به دنبال مرگ عزتمندانه باشیم و برای آخرت خود تلاش کنیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از