حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/06/26 شمسی | 2024/09/16 میلادی
مسئول بسیج اساتید استان سمنان:

شهید چمران؛ استاد تراز انقلاب اسلامی بود

شهید چمران؛ استاد تراز انقلاب اسلامی بود

مسئول بسیج اساتید استان سمنان گفت: شهید چمران استادی در تراز انقلاب اسلامی بود و توانست علم و دین را در کنار هم داشته و از تعلقات دنیوی بگذرد.

محمد روحانی‌مقدم در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مصطفی چمران گفت: شهید چمران تلفیقی از علم و ایمان بود و در جایی که احساس وظیفه و تکلیف می‌کرد در میدان حاضر می‌شد و تعلقات دنیوی مانع حرکت وی نمی‌شد.

وی در ادامه افزود: شهید چمران مجاهد فی‌سبیل‌الله بود و از بهترین امکانات مادی دست کشید و به‌خاطر دین و در سنگر جهاد و مبارزه به یاری مردم مظلوم شتافت.

مسئول بسیج اساتید استان سمنان ابراز کرد: شهید چمران نشان داد دین و علم با یکدیگر در ستیز نیستند و می‌توان در عین علم‌آموزی دین‌دار هم بود و با همین نگاه و تفکر توانست مردم  عراق و کردستان را به‌دور خود جمع کند.

روحانی‌مقدم تصریح کرد: شهید چمران در قلب استکبار درس خواند؛ اما نشان داد که توانسته مفاهیم امامین انقلاب را به‌درستی بیاموزد و در برابر کفر و استکبار ایستاد و یک خوانش و استنباط متفاوتی از دین‌مداری را نشان داد که باید این موضوع امروز برای جوانان تبیین شود.

بنا به گفته وی، شهید چمران درحالی‌که می‌توانست در بهترین نقطه دنیا زندگی راحت و بی‌دغدغه‌ای را داشته باشد؛ اما مرد عمل بود و آسودگی و راحتی را رها کرد و همانند دیگر رزمندگان در دوران دفاع مقدس و در لبنان و جاهای دیگر اسلحه به دست گرفت و به یاری مظلومان شتافت.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اندیشه‌های متعالی شهید چمران و غلبه بر نفس و مقابله با دشمن باید امروز چراغ راه جوانان و اساتید انقلابی قرار بگیرد تا در مقابل توطئه و دسیسه‌های دشمن در جبهه جنگ نرم توان ایستادگی و مقابله را داشته باشند.

روحانی‌مقدم با بیان اینکه امروز در جبهه دانشگاه‌ها باید امثال شهید چمران‌ها تربیت شوند، بیان کرد: باید امروز برای پیشبرد امور کشور با تبیین درست مسائل و الگو قراردادن مدل رفتاری شهید چمران برای کشور دستاورد ایجاد کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه امروز باید اساتید دانشگاه درس مقاومت و ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی را به دانشجویان خود بدهند، افزود: جونان و دانشگاهیان باید بداننند اگر در مقابل استبداد و ظلم امریکا و رژیم صهیونیستی عقب‌نشینی کنند این ظلم و جنایت گستاخانه‌تر ادامه خواهد یافت.

وی  به منویات مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: تبیین دستاوردها و امید آفرینی باید سرلوحه کار اساتید رد محیط دانشگاه‌ها قرار بگیرد تا موتور پیشرفت کشور به سرانجام برسد.

این مقام مسئول با اشاره به نزدیکی به انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان کرد: اساتید در محیط دانشگاه‌ها می‌بایست ضرورت حضور حداکثری در انتخابات را برای دانشجویان تبیین کنند و شخصی را برای رئیس‌جمهوری برگزینند که شاخصه‌های شهید جمهور را ادامه دهد و خوشبختانه این بصیرت بین قشر نخبگانی وجود دارد.

انتهای خبر/

 

 

 

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از