حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/06/26 شمسی | 2024/09/16 میلادی
کارشناسان سیاسی در گفتگو با «مرآت»:

مشارکت حداکثری قدرت ملی را افزایش می‌دهد

مشارکت حداکثری قدرت ملی را افزایش می‌دهد

کارشناسان سیاسی گفتند: مشارکت حداکثری آحاد مردم در انتخابات قدرت و انسجام ملی را افزایش داده و سبب تقویت قدرت نرم کشور در عرصه بین‌المللی می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ انتخابات یک فرایند تصمیم‌گیری رسمی است که طی آن مردم یا بخشی از مردم برای اداره امور عمومی خود شخص یا اشخاصی را برای مقامی رسمی به مدت معلوم با ریختن رأی به صندوق‌های انتخاباتی برمی‌گزینند. 

برگزاری انتخابات ساز و کار معمول برای تحقق نظام مردم‌سالاری بوده است. مهم‌ترین نتیجه و ماحصل مشارکت سیاسی، تأثیر آن بر حفظ وحدت و یکپارچگی سیستم سیاسی و ایجاد ارتباط میان جریان‌های سیاسی و مردم به‌گونه‌ای منطقی و صحیح به‌دوراز عوام‌زدگی یا عوام‌فریبی است. 

رئیس‌جمهوری هم‌تراز شهید رئیسی برگزینیم

حسن هانی‌زاده در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به مهم‌ترین مؤلفه نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: مردم مهم‌ترین سرمایه در نظام جمهوری اسلامی هستند، اگر در امنیت اقتصادی به دنبال حفظ سرمایه‌های اقتصادی هستيم در امنیت اجتماعی باید به دنبال حفظ سرمایه اجتماعی نظام باشیم. 

وی در ادامه افزود: مشارکت بالا و انتخاب آگاهانه در ابعاد مختلف آثار و برکات زیاد و نتایج و پیامدهای ارزشمند و مفیدی برای کشورمان به همراه خواهد داشت.

هانی‌زاده به پیامدهای حضور آحاد ملت در انتخابات اشاره کرد و افزود: حضور و مشارکت مردم دو پیام به همراه دارد، پیام داخلی حضور در انتخابات انسجام و یک‌پارچگی مردم و مشارکت در رویداد سیاسی کشور و پیام بین‌المللی آن تأمین امنیت اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاران خارجی است.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: یکی از مؤلفه‌های مهم شهید جمهور دغدغه‌مند بودن، حضور میدانی و متواضعانه برای رفع مشکلات بود که لازم است مردم هنگام انتخاب نامزد اصلح این ویژگی‌ها را مدنظر داشته باشند تا مسیر شهید رئیسی ادامه یابد. 

هانی‌زاده خاطرنشان کرد: مسئله مهم حائز اهمیت در شخصیت شهید رئیسی ولایت‌مداری و روحیه انتقادپذیری  وی بود. 

وی همچنین تأکید کرد: انقلابی و تابع ولایت بودن، روحیه جهادی داشتن و خستگی‌ناپذیر بودن، ساده‌زیست و فساد ستیز بودن از ویژگی‌های یک رئیس‌جمهور اصلح است.

هانی‌زاده ابراز کرد: در منابع جامعه‌شناسی، مشارکت انواع متعددی مانند مشارکت اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دارد. در هر کدام از این مفاهیم اصل بر حضور عامه مردم در تصمیم‌سازی‌ها، تصمیم‌گیری‌ها، اجرا و انجام وظایف است.

وی در نهایت افزود: مهم‌ترین و اصلی‌ترین روش‌های مشارکت شهروندان در سرنوشت عمومی خود در جوامع مختلف و مدل‌های حاکمیتی، رأی‌دادن است که در ایران اصل حاکمیت مردم بر سرنوشت اجتماعی خویش در اصل ۷۶ قانون اساسی متجلی شده است.

شهید رئیسی گره‌های اقتصادی را گشود

ابوالفضل صدقی نیز در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با بیان اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات گفت: انتخابات یکی از مهم‌ترین عرصه‌های حضور و مشارکت ملت برای حمایت از نظام حاکمیتی است و در ایران نیز ضروری است که مردم با شرکت در انتخابات حمایت خود از حکومت اسلامی را نشان دهند.

وی در ادامه افزود: انتخابات از قبل مهندسی شده در کشور ما معنا ندارد و همه ما هموطنان سرنوشت صندوق‌‌ها را تعیین می‌کنیم و حال در رقابت انتخاباتی از جریان‌های مختلف نماینده داریم. 

صدقی تصریح کرد: در دولت قبل از شهید رئیسی شاهد رکود اقتصادی و مشکلات فراوانی بودیم، اما شهید رئیسی با تلاش شبانه‌روزی  ظرف سه  سال بسیاری از گره‌های ایجاد شده از دولت قبل را گشود.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: انتخاب اصلح مردم باید فردی باشد که در میدان حضور داشته و دغدغه مردم را درک کرده و فارغ از هرگونه شعارزدگی بتواند به وعده‌هایش جامع عمل بپوشاند.

صدقی همچنین به جریان مناظرات اخیر نیز اشاره کرد و افزود: فضای مناظرات بر پایه اخلاق‌مداری و فارغ از کش ‌واکش‌های سیاسی است و شاهد جنجال و حاشیه‌های سیاسی نبوده‌ایم.

راه قدرشناسی از شهید رئیسی حضور پرشور در انتخابات است

حسین کنعانی‌مقدم  در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به روحیه قدرشناسی مردم ایران گفت: راه قدرشناسی از شهید جمهور، حضور پرشور پای صندوق‌های رأی و انتخاب دولت انقلابی است. 

وی در ادامه افزود: اثرات مشی عدالت‌محور و مرام نیکوکارانه خادم‌الرضا، دیگر از تاریخ ایران اسلامی حذف‌شدنی نیست.

این کارشناس سیاسی  به دغدغه مردم در انتخاب نامزد اصلح اشاره کرد و افزود : دغدغه مردمی، اخلاق‌مداری، ادب حکمرانی، تحول‌خواهی و جوان‌گرایی، از شهید رئیسی شخصیتی ساخته است که هم‌ردیف شهیدان رجایی و بهشتی قرار گرفته است.

 این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: شهید جمهور در همین مدت کم ریاست‌جمهوری، ثابت کرد می‌توان کار‌های بزرگ کرد بدون آنکه اسیر حاشیه شد. این شهید هم در گفت و هم در عمل ثابت کرد که حرکت در مسیر ولایت، از یک سو بن‌بست‌های ظاهری را می‌شکافد و از سوی دیگر عزت‌آفرین است. 

صدقی خاطرنشان کرد: مشارکت حداکثری و انتخاب فردی مطلع، متدین و شایسته دو امر مهم در انتخابات پیش‌رو است و بیان این دو موضوع را همواره در فرمایشات مقام معظم رهبری مشاهده می کنیم. 

وی در ادامه تأکید کرد: شهید رئیسی منتقدانش را خلع سلاح کرده بود. نشست و برخاست‌های متعدد شهید رئیسی با منتقدان و مخالفان، ظرفیت همه سلایق را پای‌کار ایران آورده بود، این گزاره گزافه نیست. 

صدقی ابراز کرد: ایران پس از شهید رئیسی، به عقب بازنمی‌گردد. آثار و برکات اقدام و خون شهید رئیسی، باقیات‌الصالحات است. 

 وی در نهایت ابراز کرد: یک برگ جدید در فضای سیاسی و اجتماعی ایران گشوده شده است ما پس از این هم رئیس‌جمهوری  در تراز شهید سید ابراهیم رئیسی؛ پرکار، مردم‌دار، بری از ریاست‌طلبی، بااخلاق و تحول‌آفرین می‌خواهیم. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از