حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
مدیرعامل چاه ۱۷ شهریور روستای علاء سمنان:

پروژه آبیاری کم‌فشار روستای علاء افتتاح می‌شود

پروژه آبیاری کم‌فشار روستای علاء افتتاح می‌شود

مدیرعامل چاه ۱۷ شهریور روستای علاء شهرستان سمنان گفت: پروژه آبیاری کم‌فشار روستای اعلاء در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

محسن مؤمن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» از افتتاح پروژه آبیاری کم‌فشار در روستای علاء شهرستان سمنان خبر داد و گفت: این طرح آبی در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید و در  این روش آبیاری، آب به‌صورت کنترل شده و با فشار پایین به محصولات می‌رسد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و تأکید بر تولید، اظهار کرد: این طرح آبیاری برای تقویت وضعیت مالی کشاورزان و همچنین کاهش هزینه‌های آن‌ها انجام خواهد شد.

مؤمن با اشاره به کاهش هدررفت آب کشاورزی روستاییان با اجرای این طرح، افزود: بالا بردن راندمان تولید محصولات کشاورزی از دیگر هدف  اجرای این طرح در روستای علاء است.

وی فراهم بودن بستر آبیاری در شرایط مختلف جوی در اکثر زمین‌های کشاورزی را از دیگر مزیت‌های این پروژه عنوان کرد و افزود:  در صورت فراهم‌آمدن فرصت و بودجه، با سیمانی کردن باقی جوی‌های آب نیز شاهد رونق کشاورزی در روستای علاء خواهیم بود.

وی ضمن تشکر از رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان در اعتباربخشی به این پروژه، بیان کرد: بخش اعظم بودجه این طرح در دولت سیزدهم تأمین و مابقی نیز از سوی کشاورزان روستای علاء پرداخت شد.

مؤمن با اشاره به اینکه پسته و گندم از مهم‌ترین محصولات کشاورزی روستای علاء است، اظهار کرد: آبیاری کم‌فشار به تولیدات محصولات کشاورزی کمک به‌سزایی خواهد کرد و شاهد افزایش آن خواهیم بود.

وی بر ضرورت حفاظت از منابع آبی تأکید کرد و گفت: با افتتاح این طرح در مصرف آب نیز صرفه‌جویی خواهد شد.

این مقام مسئول همچنین تصریح کرد: با اجرای این پروژه از اتلاف آب جلوگیری شده و سهولت در آبیاری خواهیم داشت که منجر به کاهش هزینه‌ها خواهد شد.

به گفته مؤمن، بیشتر اهالی روستای علاء به شغل کشاورزی مشغول هستند که اجرای این طرح نقش به‌سزایی در تولید محصولات آن‌ها خواهد داشت.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از