حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
امروز صبح در شاهرود برگزار شد؛

آغاز پنجمین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج

آغاز پنجمین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج

آیین افتتاحیه پنجمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج استان سمنان به میزبانی پارک علم و فناوری شهرستان شاهرود برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، آیین افتتاحیه پنجمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج استان سمنان به میزبانی پارک علم و فناوری شهرستان شاهرود با حضور رقابت‌کنندگان این دوره برگزار شد.


 پررنگ‌کردن فرهنگ‌سازی و بومی‌سازی تولیدات

مجتبی تجلی دبیر پنجمین رویداد تولید محتوای دیجیتال استان سمنان ضمن خیرمقدم به شرکت‌کنندگان و تشکر از حضور و حمایت مسئولین جهت برگزاری مراسم، به بیان نحوه و چگونگی برگزاری رویداد پرداخت.
 

تجلی در رابطه‌ با هدف برگزاری این رویداد تصریح کرد: در نوک قله هرم اثرگذاری بحث رسانه، فضای مجازی و فضای دیجیتال و سایبر، بحث گیم و بازی سینما، نمایش خانگی و... قرار می‌گیرد که تولید محتوا در این راستا حائز اهمیت است.
 

دبیر این دوره از رویداد دیجیتال در ادامه اظهار کرد: طبق آمارهای رسمی تا سال ۱۴۰۰ متوسط سن بازیکنان گیم و بازی ۲۳ سال است و تعداد ۳۴ میلیون گیمر در بخش‌های مختلف اعلام شده که می‌توان به اعضای هر ۱۰۰ نفر ۴۱ نفر در بخش‌های مختلف گیم‌زده می‌شود و هزینه بازی‌های تلفن همراه ۱۹ میلیارد تومان و در کنسول‌های بازی ۱۸ میلیارد تومان عنوان شده که این تعداد و هزینه در سال ۱۴۰۲ افزایش خواهد یافت.
 

وی با اشاره به سهم بازار جهانی در پویانمایی افزود: ۳۹۱ میلیارد دلار در صنعت پویانمایی در جهان هزینه می‌شود که نمونه بارز آن در سال ۱۴۰۲ کشور ایران را می‌توان پویانمایی بچه زرنگ با ۴۵ میلیارد تومان فروش مطرح داشته است که باتوجه‌به هزینه‌های کلان در این موضوع متوجه تأثیرگذاری پویانمایی خواهیم بود که باتوجه‌به کمبودهای موجود در کشور جوانان و نوجوانان علاقه‌مند به تولید محتوا می‌بایست در این زمینه حضوری پررنگ‌تر داشته باشند.
 

 تجلی ضمن اشاره به رویداد سال ۱۴۰۱ با حضور ۱۲۰ نفر ثبت‌نام‌کننده در قالب ۱۹ گروه مجهز، اظهار کرد: دانش‌آموزان رویداد سال گذشته حضور مثمرثمری داشتند و تولیدات خوبی را توانستند ارائه دهند که همین اتفاق موجب برگزاری پنجمین رویداد ویژه دانش‌آموزی با نام موجینو در دو بخش مجازی و حضوری شد و رویداد تولید محتوای امسال در سه بخش بازی تلفن همراه، نرم‌افزار تلفن همراه و پویانمایی برگزار می‌شود.
 

 دبیر پنجمین رویداد تولید محتوا خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری رویداد پررنگ‌کردن فرهنگ‌سازی و بومی‌سازی تولیدات در قالب رزمایش تولید محتوا در سطح استان است تا دستگاه‌های اجرایی و متولی بتوانند در این راستا اقدامات ویژه‌ای را با همکاری فعالان و علاقه‌مندان این عرصه رقم بزنند.

 وی در ادامه افزود: شناسایی و حمایت از گروه‌های شرکت‌کننده، تجاری‌سازی و رونق کسب‌وکار در تولیدات فضای مجازی از دیگر اهداف برگزاری پنجمین رویداد تولید محتوا می‌توان عنوان کرد.


 حضور نوجوانان و جوانان در تولید محتوا موجب شکست دشمنان

علی خالقیان در ادامه افتتاحیه ضمن خیرمقدم به نخبگان شرکت‌کننده در رویداد و تسلیت ایام سوگواری حضرت زهرا (س) تصریح کرد: نخبگان شرکت‌کننده در این رقابت به‌عنوان رزمندگان و جهادگران در بستر فضای مجازی هستند که همین برنامه یادآور عملیات والفجر ۸ است در این عملیات جوانان نخبه و رزمندگان دلاوری همچون جوانان حاضر در این رویداد حضور داشتند که بافکر، عمل و روحیه انقلابی پل‌هایی مانند پل فجر را ایجاد و عبور از اروند را امکان‌پذیر کردند.
 

مسئول بنیاد تعاون بسیج استان سمنان در ادامه افزود: همان‌طور که در جنگ سخت و نابرابر هشت سال دفاع مقدس مردم و جوانان اجازه ندادند در این نبرد حتی یک وجب از خاک کشور توسط دشمن تصاحب شود حضور نوجوانان و جوانان در این رویداد باز هم به دشمنان ثابت می‌کنند که با تولید محتوا پیروز نهایی فضای مجازی جوانان هستند.
 

وی خاطرنشان کرد: نگاه سند اعتلای ۱۰ساله بسیج همراه با تحول به نفع مردم و برای رفع مشکلات مردم عنوان شده است و یکی از عرصه‌های مطرح شده در سازمان فضای مجازی، نهضت تولید محتواهای دیجیتال توسط بسیج است که این عرصه مهم موجب جهش و ایجاد تحول عظیم خواهد شد.


تولید محتوا با هوشمندی فکری و فرهنگی

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالهی در ادامه برنامه افتتاحیه ضمن تشکر از مسئولین برگزاری پنجمین رویداد و حضور نوجوانان و جوانان گفت: یک کار و طرح تولید موفق نیازمند یک مثلث سه ضلعی بوده که در ضلع سوم آن باید هوشمندی فکری و فرهنگی تولید محتوا در نظر قرار گیرد.

 مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان سمتان با اشاره به جنگ ترکیبی سال گذشته دشمنان تصریح کرد: هر اتفاقی که در سطح کشور رخ می‌داد دشمنان در بستر فضای مجازی چندین تولید محتوای موفق را بر علیه کشور ایران رقم بزنند و ما در مقابل جبهه دشمن نتوانستیم تولیدات موفقی داشته باشیم.
 
 وی در ادامه تصریح کرد: فعالان فضای مجازی می‌بایست نسبت به تاریخ معاصر ایران، دلایل شکل‌گیری نهضت ۵۷ و هیمنه شدید دشمنان علیه انقلاب اسلامی در این ۴۴ سال را تسلط داشته باشند و اهل مطالعه و تفکر باشند تا بتوانند خط حمله دشمن را تشخیص دهند و خط نیازهای درون کشور را ارزیابی و تولید محتوای موافقی داشته باشند.

رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج استان سمنان در روز‌های ۲۹ و ۳۰ آذر نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از