حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
مدیر حوزه علمیه برادران دامغان:

پیاده‌روی اربعین زمینه‌ساز ظهور است

پیاده‌روی اربعین زمینه‌ساز ظهور است

مدیر حوزه علمیه برادران دامغان با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین باعث ایجاد اتحاد و انسجام بیشتری بین مسلمانان می‌شود، گفت: اربعین حسینی باعث رشد و تعالی جامعه شده و زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی (عج) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن مظهری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، با بیان اینکه زیارت اربعین مقدمه ظهور است، گفت: حضور در پیاده‌روی اربعین همان شور و نشاط برای مقدمه ظهور امام زمان (عج) است.

 مدیر حوزه علمیه برادران شهرستان دامغان در ادامه افزود: زیارت اربعین از بهترین اجتماعات عظیمی است که علاوه بر فضایل فراوان، حماسه بزرگ شیعه و پیام حسینی را به گوش جهانیان می‌رساند.

وی با اشاره به اینکه زیارت اربعین از بهترین و بافضیلت‌ترین زیارات امام حسین (ع) است، اظهار کرد: زیارت امام حسین (ع) در روز اربعین یکی از نشانه‌های مؤمن است.

مظهری با بیان اینکه مقصود از زیارت اربعین شرفیاب‌شدن به حرم اباعبدالله الحسین (ع) و کربلا معلی است، اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین در واقع قله عزاداری‌ها از مانورهای سیاسی مسلمانان به‌حساب می‌آید.

 وی همچنین تصریح کرد: پیاده‌روی اربعین باعث ایجاد اتحاد و انسجام بیش‌تری بین همه زائران شده و یک‌رنگی و یک‌دلی را در این اجتماع باشکوه و بی‌نظیری ایجاد کرده است.

این مقام مسئول با بیان کسب توفیق فضایل و اهمیت زیارت اربعین، تصریح کرد: با حضور در راهپیمایی اربعین از بعد سیاسی و پیام اسلام و شیعه و قیام امام حسین (ع) به گوش جهانیان رسانده می‌شود که زمینه‌ای برای حکومت جهانی حضرت مهدی است.

 وی با اشاره اینکه باید زیارت اربعین را درک کنیم، تصریح کرد: هر ساله میلیون‌ها نفر به زیارت امام حسین (ع) می‌روند که هر یک از ما قطراتی هستیم که می‌توانیم سیل جمعیت حسینی را در این مسیر رقم بزنیم و سهم خود را ادا کنیم.

مظهری از برکات مهم اربعین حسینی را رشد و تعالی جامعه عنوان کرد و گفت: عاشقان ثارالله در روز اربعین با قدم برداشتن در مشایه صحنه‌ای بی‌نظیر را در دنیا به تصویر می‌کشند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: جاماندگان اربعین هم باید با برگزاری هرچه وسیع‌تر و باشکوه‌تر مراسم در سطح شهر خود بیش‌ از پیش امام حسین (ع) را به جهانیان معرفی کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از