حالت تاریک
  • شنبه, 1403/02/29 شمسی | 2024/05/18 میلادی
رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان:

مذهب شیعه با معارف امام صادق احیا شد

مذهب شیعه با معارف امام صادق احیا شد

رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان گفت: امام صادق (ع) باتربیت شاگردان در علوم مختلف به گسترش اسلام و تشیع کمک شایانی کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا شمس‌الدین در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ در توصیف جایگاه رفیع علمی و فقهی امام صادق (ع) گفت: بیشتر احادیث موجود در کتب شیعه مربوط به دوران امام صادق(ع) و امام باقر (ع) است به جهت فرصتی که برای این دو امام جهت نشر مباحث علمی و فقهی دین به وجود آمده بود.

وی در ادامه افزود: دوران امامت امام جعفر صادق (ع) با یک فاصله انقراض حکومت بنی‌امیه و روی کار آمدن حکومت بنی‌عباس همراه بود و در این فرصت به وجود آمده بهترین زمان برای پرورش و هدایت انسان‌ها بود که امام صادق (ع) شاگردان زیادی را در این دوران تربیت کرد.

بنا به گفته شمس‌الدین در دوران امام صادق (ع) دانشگاهی 12 هزار نفری ایجاد شد و از تمام دنیا برای شاگردی نزد امام صادق(ع) می‌امدند و هر کدام نیز شاگردانی داشتند و این گستردگی در نسل شیعه و تربیت انسان‌ها از سراسر دنیا موجب احیای دوباره دین اسلام شد و به همین خاطر امام جعفر صادق به‌عنوان موسس مذهب شیعه لقب گرفت.

رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان تصریح کرد: بنیان تمام مسائل فرهنگی و مذهبی و فقهی در زمان امام صادق پایه گذاری شد و این امام همام در از بین‌ بردن جهالت مردم نقش اساسی داشتند و شاگردان ایشان در رشته‌های مختلف از علوم طبیعی، الهیات، فقه و اسلام‌شناسی در جوار امام صادق کسب فیض می‌کردند و بدین ترتیب امام صادق (ع) در ازبین‌ بردن شبهات و ابهام‌زدایی در دین نقش تأثیر گذاری داشتند.

وی به بیان روایتی از امام صادق (ع) نیز اشاره کرد و افزود: امام صادق(ع) می‌فرمایند:« کسانی که نماز را سبک بشمارند به شفاعت ما نمی‌رسند» ، منظور از این روایت و سبک شمردن نماز کسانی نیستند که نماز را ترک کردند؛ آنها که وضعیت اسفناک‌شان معلوم است، بلکه افرادی که حتی نسبت به نماز اول وقت و حضور قلب‌ داشتن در نماز بی‌اعتنا بوده و سستی می‌کنند را شامل می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از