حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/07/15 شمسی | 2024/10/06 میلادی
طوفان‌الاقصی هیبت رژیم صهیونیستی را درهم شکست
دبیرکل نهضت مقاومت بحرین، جنبش وفا اسلامی:

طوفان‌الاقصی هیبت رژیم صهیونیستی را درهم شکست

دبیرکل نهضت مقاومت بحرین، جنبش وفا اسلامی گفت: عملیات طوفان‌الاقصی ۲ هیبت پوشالی رژیم منحوس صهیونیستی را درهم شکست و نتایج محاسباتی دشمن را برهم زد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ نشست تبیینی با محوریت پیروزی جبهه مقاومت، وعده صادق الهی، پیامدهای ترور سید مقاومت و تحلیلی بر خطبه‌های تاریخی رهبر انقلاب اسلامی در نماز جمعه، با حضور دبیرکل نهضت مقاومت بحرین، جنبش وفا اسلامی، ۱۴ مهرماه در بستر آنلاین برگزار شد.

سید مرتضی السندی در این نشست با اشاره به جنگ ۳۳ روزه و جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان اظهار کرد: جنگ ۳۳ روزه جنگ میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان در سال ۲۰۰۶ میلادی مطابق با سال ۱۳۸۵ هجری شمسی بود و به این جنگ، جنگ تموز هم گفته می‌شود.

وی در ادامه عنوان کرد: رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۴ میلادی برخلاف توافق و عهدی که با حزب‌الله داشت سه اسیر لبنانی را آزاد نکرد و حزب‌الله برای آزادی اسیران در تاریخ جولای ۲۰۰۶ میلادی، عملیات «الوعده الصادق» را اجرا کرد و دو نظامی رژیم صهیونیستی را اسیر گرفت.

دبیرکل نهضت مقاومت بحرین، جنبش وفا اسلامی عنوان کرد: جنگ ۳۳ روزه لبنان، از ۱۲ ژوئیه تا ۱۴ اوت ۲۰۰۶ به طول انجامید و یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین درگیری‌ها در تاریخ معاصر خاورمیانه است.

وی ادامه داد: این جنگ به‌سرعت به یک درگیری تمام‌عیار تبدیل شد و رژیم صهیونیستی با استفاده از نیروی هوایی و زمینی به بمباران شهرها و زیرساخت‌های لبنان پرداخت و جنایات رژیم صهیونیستی در این جنگ به‌وضوح قابل مشاهده بود.

السندی با بیان بمباران‌های گسترده و بی‌هدف رژیم صهیونیستی گفت: این عمل سبب تخریب زیرساخت‌های حیاتی لبنان، از جمله بیمارستان‌ها، مدارس و پل‌ها شد و تخمین زده می‌شود که بیش از ۱۲۰۰ لبنانی، عمدتاً غیرنظامی، جان خود را در این جنگ از دست دادند و حدود یک میلیون نفر مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.

وی تصریح کرد: جنگ ۳۳ روزه به‌عنوان یک نقطه عطف در تاریخ لبنان و منطقه شناخته می‌شود و این جنگ نه‌تنها قدرت و توان نظامی حزب‌الله را به نمایش گذاشت؛ بلکه نشان داد که مقاومت می‌تواند در برابر یک نیروی نظامی پیشرفته و سازمان‌یافته ایستادگی کند.

السندی با اشاره به وعده صادق الهی افزود: پس از اقداماتی چون عملیات وعده صادق ۲، جبهه مقاومت در عصر حاضر به پیروزی‌های بزرگی دست‌یافته زیرا این عملیات نشانه‌ای واضح از شکل‌گیری یک قدرت جدید در منطقه است.

وی با بیان اینکه عملیات وعده صادق ۲ به‌عنوان یک واکنش قاطع و مؤثر از سوی جبهه مقاومت، نشان‌دهنده عزم راسخ ایران در دفاع از حق و مشروعیت خود در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی است، گفت: این عملیات که به‌دنبال سرکشی‌های مکرر و نقض حاکمیت کشورهای منطقه توسط اسرائیل انجام شد، به‌عنوان یک پیام روشن به دشمنان عمل کرد که هیچ‌گونه جنایتی بدون پاسخ نمی‌ماند.

دبیرکل نهضت مقاومت بحرین، جنبش وفا اسلامی اظهار کرد: ایران با تأکید بر اصل دفاع مشروع، به‌ویژه در شرایطی که امنیت ملی و تمامیت ارضی کشورهای همسایه به خطر افتاده، به‌عنوان یک قدرت بزرگ در منطقه، به حمایت از جبهه مقاومت پرداخته و این اقدام نه‌تنها نشان‌دهنده قدرت نظامی ایران بلکه نمایانگر همبستگی ملت‌های آزادی‌خواه در مقابل ظلم و ستم است.

وی تأکید کرد: عملیات وعده صادق ۲ یادآور این نکته است که رژیم صهیونیستی نمی‌تواند با سرکشی و تجاوزگری، امنیت خود را تأمین کند و این پیروزی‌ها، نه‌تنها روحیه نیروهای مقاومت را تقویت می‌کند؛ بلکه به تمام ملت‌های تحت ستم یادآوری می‌کند که حق همیشه پیروز خواهد بود و ایستادگی در برابر ظلم، سرانجام به پیروزی منجر می‌شود.

السندی با اشاره به حضور مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در نماز جمعه تهران و خطبه‌های تاریخی رهبر، گفت: خطبه‌های گران‌بهای رهبر، پیام‌های متعددی را به جهانیان مخابره کرد.

این مقام مسئول همچنین ادامه داد: حضور رهبر انقلاب در نماز جمعه تهران بیانگر ایمان عمیق به وعده‌های الهی است و با رهبری فرزانه خود به ملت ایران، مردم منطقه و جبهه مقاومت نشان دادند که انتهای مسیر حق، پیروزی است و این پیام نه‌تنها به نیروهای مقاومت بلکه به تمام ملت‌ها و جوامع اسلامی این امید را می‌دهد که در راه حق و عدالت، شکست جایی ندارد و این باور به پیروزی در قلب جبهه مقاومت و ملت ایران نقش بسزایی دارد و موجب افزایش انگیزه و اراده آنان برای ادامه مبارزه می‌شود.

وی ابراز کرد: موضوع دیگری که در خطبه‌های رهبر انقلاب به‌وضوح مطرح شد، مشروعیت عمل متقابل و دفاع از منافع ملی است و رهبر انقلاب به‌صراحت بیان کردند که اقداماتی مانند دفاع از مردم مظلوم فلسطین و عملیات وعده صادق، کاملاً منطبق بر منافع و مصالح ملی، مشروع و در راستای دفاع از حق است. این پیام نشان می‌دهد که ایران اسلامی در پیگیری اهداف خود، هیچ‌گونه تردیدی ندارد و به‌طور قاطعانه از حقوق خود دفاع می‌کند.

السندی با بیان اینکه حضور رهبر در نماز جمعه سبب افزایش اعتماد به نفس و خودباوری همه مسلمانان، مظلومان و حامیان جبهه مقاومت شده است، گفت: حضور رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه تهران، اعتماد به نفس قابل توجهی را در نیروهای مقاومت ایجاد کرده و این خودباوری برخاسته از معرفت و ایمان به وعده الهی، نشان می‌دهد که ایران اسلامی از هیچ احدالناسی ترس ندارد.

وی افزود: این احساس امنیت و اعتماد به ‌نفس، به‌ویژه در شرایطی که تهدیدات خارجی افزایش یافته، بسیار حائز اهمیت بوده و نیروهای مقاومت با این باور که پشتوانه‌ای قوی چون رهبری آگاه دارند، می‌توانند به فعالیت‌های خود ادامه دهند و در برابر چالش‌ها ایستادگی کنند.

السندی خاطرنشان کرد: مسیر حق ادامه دارد و ما در عملیات خود تمام‌قد ایستاده‌ایم و ایران و جبهه مقاومت نه‌تنها در پی پاسخ به تجاوزات دشمنان است، بلکه به‌دنبال تحقق آرمان‌های بزرگ‌تری مانند؛ آزادی قدس، حمایت از ملت‌های مظلوم و تحقق عدالت اجتماعی در منطقه است.

وی با بیان اینکه ایران حیثیت پوشالی رژیم جنایتکار را در پیش چشم مردم دنیا خورد کرده است، گفت: پس از ترور شهید سید حسن نصرالله و حملات هوایی متعدد به لبنان، نتانیاهو با غرور و خوشحالی سخن می‌گفت و باور داشت که می‌تواند پیروز شود؛ اما با انجام عملیات وعده صادق، چک بزرگی به نتانیاهو زده شد و قدرت و ابهت پوشالی وی بر زمین ریخت.

السندی تأکید کرد: پیروزی جبهه مقاومت، وعده صادق الهی و پیام‌های رهبر انقلاب اسلامی در نماز جمعه تهران، همگی نشان‌دهنده یک واقعیت عمیق و مهم در عرصه سیاسی و اجتماعی بوده و این مسئله نه‌تنها برای ملت ایران، بلکه برای تمام ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواه منطقه امیدبخش است.

وی ابراز کرد: در شرایطی که منطقه با چالش‌های متعددی روبرو است، این پیام‌ها می‌توانند به‌عنوان چراغی در تاریکی به‌کار روند و وظیفه ما این است که با وحدت و همدلی، به این مسیر ادامه دهیم و در جهت تحقق آرمان‌های بزرگ خود تلاش کنیم؛ زیرا پیروزی جبهه مقاومت، پیروزی حق بر باطل است.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از