حالت تاریک
  • جمعه, 1403/04/15 شمسی | 2024/07/05 میلادی
مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان خبر داد:

۱۸۰۰ هکتار زمین آماده ساخت مسکن ملی

۱۸۰۰ هکتار زمین آماده ساخت مسکن ملی

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان گفت: یک هزار و ۸۰۰ هکتار زمین جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان تامین شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ سیدمحمد حسینی طباطبائی در نشست خبری شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان سمنان، گفت: در حال حاضر تفاهم‌نامه اجرای آماده‌سازی ۱۶ سایت نهضت ملی مسکن با شهرداری‌های استان انجام شده است. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با بیان اینکه جهت ایجاد مطلوبیت سکونت در سایت‌های نهضت ملی مسکن، احداث واحدهای تجاری، ۲ باب مدرسه در هر سایت و مسجد در نظر گرفته شده است، افزود: اعتبارات از محل صندوق ملی مسکن و سازمان ملی زمین و مسکن تأمین شده است و در سال ۱۴۰۳ تأمین این خدمات روبنایی انجام خواهد شد. 

وی همچنین تصریح کرد: در حوزه خدمات زیربنایی، وزارت راه و شهرسازی، یک سوم تأمین اعتبار خدمات زیربنایی را در نظر گرفته است که به دستگاه‌های آب‌ و فاضلاب، شرکت توزیع برق و برق منطقه‌ای استان تخصیص داده می‌شود.

به گفته طباطبایی؛ در سال ۱۴۰۲ جهت تأمین خدمات زیربنایی ۱۰۰ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان از سوی وزارت راه و شهرسازی به مجموعه‌های استانی واریز شد.   

این مقام مسئول با بیان اینکه بیشترین تقاضای نهضت ملی مسکن در سمنان و دامغان است، گفت: با توجه به الحاق اراضی ۲۰۵ هکتاری در شهر سمنان، بحث واگذاری اراضی به مشمولان طرح برای یک هزار و ۲۰۰ نفر از متقاضیان آغاز شده است.

وی بیان کرد: در شهرک ۲۰۵ هکتاری سمنان ظرف هفته گذشته، ۶۱۳ خانوار مشمول طرح جوانی جمعیت و ۴۰۰ مشمول قانون جامع خدمات ایثارگری اراضی خود را دریافت کردند.  

طباطبایی با اشاره به اینکه در شهر دامغان، در سه سایت ۴۸ هکتاری، ۵۹ هکتاری و ۴۵ هکتاری بوستان تأمین اراضی صورت گرفت، اظهار کرد: در حال حاضر در شهر دامغان یک هزار و ۴۱۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت است و برای سایر متقاضیان نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در قالب اراضی ۵۹ هکتاری و ۴۵ هکتاری شهرک بوستان، تعریف پروژه انجام خواهد شد.   

وی افزود: احداث شهرک‌های مسکونی در خارج از حریم شهرها، در منطقه دشت چلیم در محور سمنان-فیروزکوه و منطقه رضاآباد آهوان در مراحل تصویب در کارگروه امور زیربنایی استان قرار دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از