حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
تا پایان شهریورماه ادامه دارد؛

آغاز برداشت باریجه در مراتع فرومد

آغاز برداشت باریجه در مراتع فرومد

رئیس اداره منابع طبیعی میامی از آغاز برداشت محصول باریجه در ۲۰۰ هکتار مراتع فرومد خبر داد و گفت: برداشت محصول تا اواسط شهریورماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ ابراهیم صادقی رئیس اداره منابع طبیعی میامی طی بازدید از مراتع فرومد با بیان اینکه برداشت محصول در سطح ۲۰۰ هکتار مراتع فرومد و فیروزآباد شهرستان میامی آغاز شده است، ابراز داشت: برداشت این محصول از اوایل تیر آغاز و تا اواسط شهریورماه ادامه خواهد داشت.



رئیس اداره منابع طبیعی میامی با اشاره به این‌که تشویق بهره‌برداران به کشت گیاهان دارویی و صنعتی در مراتع ضمن حفظ و احیای گیاهان بومی منطقه زمینه‌های اشتغال را نیز ایجاد می‌کند، افزود: هدف عمده این طرح فراهم‌سازی درآمد برای مرتع‌داران و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی بوده است.



وی با بیان این‌که کشت این گیاه مجاز مشروط است، ابراز داشت: به این معنا که بهره‌برداری و حمل آن باید با مجوز اداره کل منابع طبیعی صورت گیرد.



صادقی با تأکید بر این‌که گیاه در صنعت دارو، بهداشت و صنعت کاربردهای فراوانی دارد، تصریح کرد: این محصول به‌صورت خام و بدون فراوری قابلیت صادرات به دیگر کشورهای خارجی را دارد.

 

باشگاه خبرنگاران

 

پایان پیام/

آغاز برداشت باریجه در مراتع فرومد

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از