حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
عالم شیعه مطرح کرد:

اتحاد رمز ایستادگی در برابر استکبار جهانی

اتحاد رمز ایستادگی در برابر استکبار جهانی

عالم شیعه معتقد است که استکبار جهانی با تمام توان اتحاد مسلمانان را نشانه گرفته و ایستادگی در برابر این تهاجم تنها با اتحاد میسر است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین بینائیان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به لزوم وحدت میان مسلمانان گفت: در دنیای امروز مسلمانان با توطئه‌های متعددی از سوی استکبار جهانی مواجه هستند که اگر به‌دقت به آن‌ها نپردازیم، می‌تواند به تفرقه و ضعف بینجامد.

عالم شیعه در ادامه افزود: آغاز هفته وحدت و دیدار اخیر علمای اهل سنت با رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) فرصتی استثنایی برای تأکید بر لزوم وحدت میان مسلمانان و تقویت هم‌زیستی مسالمت‌آمیز در ایران و دیگر کشورهای اسلامی فراهم کرده است.

وی وحدت اسلامی را نه‌تنها یک اصل اخلاقی بلکه یک ضرورت سیاسی و اجتماعی برشمرد و افزود: تاریخ نشان داده است که دشمنان اسلام همواره در تلاش‌اند تا با ایجاد تفرقه و نفاق، مسلمانان را از یکدیگر جدا کنند و این امر نه‌تنها به تضعیف قدرت مسلمانان می‌انجامد؛ بلکه زمینه‌ساز نفوذ بیگانگان و سوءاستفاده از اختلافات مذهبی می‌شود.

این عالم شیعه با اشاره به دیدار علمای اهل سنت و رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: این دیدار پیامی به جهان مخابره می‌کند که به‌وضوح نشان‌دهنده رویکرد جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یک کشور شیعه بوده که در پی ایجاد فضایی همراه با وحدت و امنیت برای تمامی مسلمانان است.

وی بیان کرد: هم‌زیستی مسالمت‌آمیز میان شیعه و سنی در ایران یکی از الگوهای موفق در جهان اسلام است؛ زیرا با وجود تنوع مذهبی، همواره تلاش شده تا زمینه‌های مشترک فرهنگی و اجتماعی تقویت شود و مردم ایران به‌خوبی نشان داده‌اند که می‌توانند با احترام به عقاید یکدیگر، در کنار هم زندگی کنند و این نوع هم‌زیستی سبب تقویت وحدت ملی شده و الگویی برای دیگر کشورهای اسلامی به شمار می‌رود.

این عالم شیعه خاطرنشان کرد: وحدت اسلامی یک مسئولیت مشترک بوده و باید به‌جای اختلافات، بر مشترکات تأکید کرد.

بینائیان ابراز کرد: این نوع دیدارها نه‌تنها برای تقویت وحدت ضروری هستند، بلکه می‌توانند به‌عنوان ابزاری مؤثر در برابر تهدیدات مشترک علیه جهان اسلام عمل کنند زیرا وحدت ما رمز موفقیت در برابر استکبار جهانی است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از