حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
امام جمعه مهدیشهر:

اتحاد مهم‌ترین راهبرد قدرت ایران است

اتحاد مهم‌ترین راهبرد قدرت ایران است

امام جمعه مهدی‌شهر گفت: با وحدت بین مسلمانان رژیم غاصب اسرائیل رو به افول بوده و روزبه‌روز ضعیف‌تر می‌شود با نابودی کامل اسرائیل به زباله‌دان تاریخ ریخته خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمد بارانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت، با بیان اینکه یکی از افتخارات حوزه اسلامی بنا بر روایات اهل‌سنت ۱۲ ربیع‌الاول و بنا بر نگاه علمای شیعه ۱۷ ربیع‌الاول روز میلاد پیامبر اکرم (ص) است، گفت: هفته پیش‌رو به برکت پیامبر مکرم اسلام هفته وحدت نام‌گذاری شده است. قرآن، پیامبر رحمت و بسیاری از احکام به‌عنوان مشترکات بین شیعه و سنی محسوب می‌شود.

 

امام‌جمعه مهدی‌شهر خاطرنشان کرد: دشمنان مسلمین جهت رسیدن به اهداف شوم خود به دنبال ایجاد اختلاف بین ادیان و مذاهب هستند؛ بنابراین ما باید مواظب دشمنی دشمنان خود باشیم.

 

وی با بیان اینکه در طول تاریخ دشمنان از ایجاد اختلاف بین شیعه سنی بهره برده‌اند، اظهار کرد: نمونه بارز فتنه افکنی دشمنان در وحدت بین شیعه و سنی را می‌توان به اغتشاشات سال گذشته سیستان و بلوچستان اشاره کرد.

 

حجت‌الاسلام بارانی اظهار داشت: باتدبیر اهل‌سنت و بزرگان شیعه جلوی فتنه و اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان گرفته شد.

 

امام‌جمعه مهدی‌شهر افزود: اتحاد بین ادیان و مذاهب در داخل کشور ایران یکی از مهم‌ترین راهبردهای قدرت جمهوری اسلامی محسوب می‌شود و تا زمانی که وحدت باشد اقتدار نظام اسلامی بیشتر خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام از جمله اسرائیل غاصب و آمریکا از اتحاد و همدلی بین مذاهب وحشت دارند اذعان داشت: با وحدت بین مسلمانان رژیم غاصب اسرائیل رو به افول بوده و روزبه‌روز ضعیف‌تر می‌شود با نابودی کامل اسرائیل به زباله‌دان تاریخ ریخته خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام بارانی خاطرنشان کرد: همه ما موظف به حفظ این وحدت هستیم چرا که هر جا بین شیعه و سنی اختلافی پیش‌آمده مسلمان ضربه خورده‌اند و هر جا که اتحاد و همدلی بوده موجب اقتدار همه مسلمان بوده است.

 

امام‌جمعه مهدی‌شهر افزود: علاوه بر حفظ وحدت و پایبند بودن به اصول خود باید برای سایر ادیان احترام قائل باشیم.

 

وی اظهار کرد: مبانی اصلی انقلاب اسلامی بر اساس وحدت و رهبری و حضور مردم در صحنه است و ولایت رمز وحدت ما بوده و شیعه و سنی در کنار یکدیگر باید زیر پرچم رهبری باشیم تا وحدت آسیبی نبیند.

 

بارانی با اشاره به جنگ صفین برای درامان‌ماندن از فتنه و نیرنگ دشمنان و رفع شبهات مطرح شده بین عامه مردم و جوانان خاطرنشان کرد: برای رفع شبهاتی که دشمنان برای تفرقه بین شیعه و سنی طراحی کرده است باید از سرچشمه زلال علم اهل‌بیت که توسط علمای دین ارائه می‌شود بهره‌مند باشیم.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از