حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/06/26 شمسی | 2024/09/16 میلادی
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان:

برنامه‌های محرمی در استان سمنان اجرا می‌شود

برنامه‌های محرمی در استان سمنان اجرا می‌شود

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: یک هزار مراسم آئینی در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا... در سطح استان سمنان طی ایام محرم برگزار خواهد شد.

  حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علیرضا قنبری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به برگزاری برنامه‌های متعدد عزاداری در ایام ماه محرم، گفت: یک هزار مراسم آئینی در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا... در سطح استان سمنان طی ایام محرم برگزار خواهد شد.

 معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به شعار مشترک هیأت عزاداری در محرم امسال، افزود: مراسمات محرم امسال با شعار «آزادگان عالم در خیمه حسین‌اند» در همه حسینیه‌ها و مساجد با برنامه‌های متنوع برگزار می‌شود.

 وی با تأکید بر فرهنگ‌سازی شعار محرم توسط هیأت مذهبی، اظهار کرد: این شعار جهت گسترده‌شدن جبهه مقاومت و حمایت از مظلومان غزه و رفح و برای اعتلای فرهنگ حسینی و گوشزدکردن هدف قیام اباعبدالله الحسین پیاده‌سازی می‌شود.

 قنبری با اشاره به ساماندهی و اعزام مبلغان در ایام محرم، بیان کرد: ۷۰۰ مبلغ آقا و خانم در آئین‌های محرمی استان سمنان وظیفه تبلیغ را برعهده دارند.

 وی با بیان اینکه یک هزار و ۳۰۰ هیأت مذهبی در شهرستان‌های مختلف این استان از سازمان تبلیغات اسلامی مجوز دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: یک هزار هیأت آئین‌های سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در ماه محرم برپا می‌شود.

 این مقام مسئول با اشاره به اینکه دسته‌جات عزاداری باعث شور و شعور حسینی می‌شود، اظهار کرد: در ایام محرم دسته‌جات در میادین و خیابان‌ها شور خود را نشان داده و محبت خود را به اباعبدالله الحسین ابراز می‌کنند.

  قنبری تصریح کرد: ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان جهت ساماندهی دسته‌روی و نقش دستگاه‌های اجرایی و نهادهای فرهنگی در اعتلای این جریان تشکیل شده و تقسیم وظیفه نیز صورت‌گرفته است.

 وی با اشاره به برپایی مواکب حسینی در سطح شهر، اظهار کرد: برای برپایی ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهرمی‌بایست از سازمان تبلیغات اسلامی مجوز دریافت شود و هر فردی که قصد ایجاد ایستگاه صلواتی را دارد باید برای هماهنگی به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مراجعه کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از