حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
دادستان مرکز استان سمنان:

اراضی کشاورزی تا پایان شهریور سنددار شوند

اراضی کشاورزی تا پایان شهریور سنددار شوند

دادستان مرکز استان سمنان گفت: می‌بایست تا پایان شهریور تمام زمین‌های کشاورزی و زراعی استان دارای سند و حدنگاری شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ محمدتقی گلی با اشاره به اهمیت حفظ اراضی ملی و با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین تأکیدات دستگاه قضائی حدنگاری و صدور اسناد برای اراضی ملی، زراعی و کشاورزی است، گفت: در این زمینه خوشبختانه اقدامات خوبی در استان سمنان رخ داده است.

وی حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی را در زمره مهم‌ترین مزیت‌های صدور اسناد تک برگی یا همان حدنگاری دانست و تأکید کرد: دست‌اندازی به اراضی ملی و زراعی و کشاورزی نیز طریق صدور اسناد مالکیت قطع می‌شود.

دادستان سمنان با بیان اینکه این اقدام همچنین دست سودجویان را هم از اراضی ملی و کشاورزی کوتاه می‌کند، گفت: صدور اسناد و حدنگاری اراضی، سبب جلوگیری از بروز بسیاری اختلافات و دعاوی قضائی نیز خواهد شد.

گلی با بیان اینکه از ۱۷۲ هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی کشاورزی استان سمنان ۱۲۷ هزار هکتار حدنگاری و سنددار شده است، بیان کرد: صدور اسناد برای مابقی اراضی کشاورزی استان در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی خواستار تسریع در روند سنددار شدن اراضی کشاورزی و زراعی استان سمنان شدیم، افزود: می‌بایست تا پایان شهریور تمام زمین‌های کشاورزی و زراعی استان دارای سند و حدنگاری شوند.

منبع: خبرگزاری مهر 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از