حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
امام جمعه سمنان:

پیاده‌روی اربعین تجلی بالندگی بیداری دینی است

پیاده‌روی اربعین تجلی بالندگی بیداری دینی است

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: راهپیمایی اربعین حسینی توانسته به خوبی بالندگی بیداری دینی مردم را به تصویر بکشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر سمنان که در مصلای این شهر برگزار شد، با اشاره به رعایت تقوای الهی در همه امور گفت: رعایت تقوا انسان را از آتش جهنم مصون نگه می‌دارد، اگر به تقوای حداقلی بسنده کنیم، دچار خسران شده‌ایم چرا که توفیق هم‌نشینی با ائمه اطهار(س) و شهدا را از دست می‌دهیم.

امام جمعه سمنان با اشاره به اهمیت پیاده‌روی اربعین گفت: یکی از باشکوه‌ترین و پرشورترین مناسک مذهبی شیعیان، زیارت اربعین است که زیباترین جلوه‌های ایثار، همدلی، صمیمیت و ایمان در آن ترسیم شده است.

وی در ادامه افزود: در احادیث فراوانی از امامان معصوم (ع) به زیارت اربعین سفارش شده به طوری‌ که در مناسبت‌های گوناگون به آن ترغیب و در حدیثی  یکی از نشانه‌های مؤمن شمرده شده است.

مطیعی با اشاره به زیارت اربعین در پاسداشت مقام سیدالشهدا (ع) گفت: برگزاری پیاده‌روی اربعین آن‌قدر در جهان تأثیرگذار بوده که زیارت اربعین در ابتدا به تعداد کمی محدود شد، اما امروزه به حضور میلیونی زائران حسینی در کربلا تبدیل شده و نه‌تنها شیعیان بلکه از تمامی ادیان در این مراسم حضور پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه اربعین زمینه‌ ظهور حضرت مهدی (عج) را فراهم می‌کند،اظهار کرد: این راهپیمایی به خوبی توانسته بالندگی بیداری دینی مردم را به تصویر کشیده و بسیاری از کسانی را جذب کند که مسلمان هم نیستند.

مطیعی با بیان فرمایش امام صادق(ع) درخصوص پیاده‌روی اربعین گفت: مَنْ زَارَ مَاشِیاً کَتَبَ اللَّهُ لَهُ بِکُلِّ خُطْوَةٍ حَجَّةً وَ عُمْرَةً فَاِنْ رَجَعَ‌ مَاشِیاً کَتَبَ‌ اللَّهُ لَهُ بِکُلِّ خُطْوَةٍ حَجَّتَینِ وَ عُمْرَتَینِ، امام صادق (ع) فرمود: کسی که امام حسین(ع) را با پای پیاده زیارت کند، خداوند متعال در ازای هر قدمی که آن شخص بر می‌دارد، یک حج و عمره برایش می‌نویسد و اگر پیاده برگردد، خداوند در برابر هر گامی که او بر می‌دارد، دو حج و دو عمره برایش ثبت می‌کند.

وی تأکید کرد: هر ساله مردم عراق پذیرای میلیون‌ها عاشق با نژاد، رنگ و زبان مختلف است که در ایام اربعین، با پای پیاده عازم کربلا می‌شوند و موکب‌های عراقی چند هفته قبل از اربعین فعالیت خود را آغاز می‌کنند تا در امر خدمت‌رسانی به زائران موفق‌تر از سال‌های گذشته عمل کنند و گاهی سرمایه کل سال خود را در اربعین برای زائران امام حسین (ع) خرج می‌کنند.

خطیب نماز جمعه سمنان با اشاره به کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ هجری شمسی گفت: کودتای ۲۸ مرداد، کودتایی بود که توسط عوامل خارجی علیه دولت مصدق اجرا شد و این کودتا یکی از مهم‌ترین و سرنوشت‌ساز‌ترین حوادث سياسی تاریخ معاصر ایران و سرمنشاء بسياری از حوادث تلخ تاريخی بوده که درس عبرتی برای ما است.

مطیعی عنوان کرد: نکته مهم و کلیدی کودتا و سقوط دولت محمد مصدق این بود که او با حمایت روحانیت و مردم توانست نخست‌وزیر ایران شود، اما با اشتباهاتی که مرتکب شد، نقش مردم و روحانیت را نادیده گرفت و دل در گرو حمایت خارجی‌ها بست و با اعتماد به غرب سقوط کرد.

بنا به گفته مطیعی، خون‌خواهی مردم ایران از رژیم جنایت‌کار صهیونیستی و حفظ عزت ایران حائز اهمیت است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از