حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
در عصر کنونی؛

اربعین یکی از موفقیت‌آمیزترین حرکت‌های مردمی است

اربعین یکی از موفقیت‌آمیزترین حرکت‌های مردمی است

رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان گفت: دشمنان و دنیای استکبار به طور واضح و روشنی از اجتماع اربعین و اشاعه فرهنگ حسینی هراس دارند.

حجت‌الاسلام محمدرضا شمس‌الدین در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت، اظهار داشت: باتوجه‌به آن که حرکت‌های جمعی به‌خصوص جنبش‌هایی برآمده از مکاتب الهی و انسان‌ساز در نهایت به موفقیت منجر می‌شود؛ می‌توان حرکت و اجتماع عظیم اربعین را یکی از موفقیت‌آمیزترین حرکت‌ها عصر کنونی نه‌تنها در سطح جامعه اسلامی، بلکه در تراز جهانی دانست.

 

رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان با اشاره به تأثیر شگرف این حرکت عظیم مردمی، اذعان داشت: دشمنان و دنیای استکبار به طور واضح و روشنی از اجتماع اربعین که سبب تأثیرگذاری و اشاعه فرهنگ حسینی در سطح بین‌المللی شده، هراس دارند.

 

این کارشناس مذهبی در ادامه بیان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی سال‌به‌سال به عظمت و شکوه حرکت عظیم و اجتماع مردمی اربعین افزوده شده و استکبار جهانی حتی با ایجاد بایکوت و سکوت خبری در این زمینه نیز نخواهد توانست در مقابل ترویج این فرهنگ و حرکت بزرگ بایستد.

 

وی افزود: باتوجه‌به ماهیت مردمی حرکت اربعین، هر ساله شاهد استقبال چشمگیر و بیش‌ازپیش میزبانان و شرکت‌کنندگان بین‌المللی در این راهپیمایی عظیم هستیم.

 

شمس‌الدین با بیان اینکه راهپیمایی اربعین به سبب حرکت دسته‌جمعی که دارد، روحیه‌ساز است؛ عنوان کرد: باتوجه‌به اهمیت مسائل و مشارکت اجتماعی در دین اسلام به حضور مسلمانان جهت انجام فرایض دینی همچون نماز در جماعت و همراهی با سایرین توصیه شده است چرا که حرکت‌های جمعی در ایجاد روحیه وحدت و مشارکت بسیار مؤثر است.

 

رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان با اشاره به این که هرچه کاری پراهمیت‌تر و فاخرتر باشد، دشمن آن کار نیز بیشتر است؛ خاطرنشان کرد: عموم شرکت‌کنندگان در این رزمایش بزرگ جهان اسلام باید مراقب رخنه‌گری صهیونیسم جهانی، معاندان و دشمنان در این حرکت عظیم جهانی باشند.

 

این کارشناس مذهبی با تأکید بر این که استکبار جهانی همواره در حال دسیسه‌چینی و فتنه‌گری در خصوص اجتماع اربعین بوده و هست؛ تصریح کرد: مطابق با توصیه‌های امامین انقلاب اسلامی باید مراقب بود در اجتماعات مسلمین به وحدت کلمه ذره‌ای خدشه وارد نشود.

 

وی با اشاره به تبلیغات گسترده اخیر در خصوص سبک جدید پوشش برای بانوان جهت شرکت در پیاده‌روی اربعین، گفت: به نظر می‌رسد مقوله حجاب استایل‌ها و تبلیغات گسترده این افراد در رسانه‌های اجتماعی برای استفاده از سایر پوشش‌ها به‌جای چادر، از سوی غرب و استکبار برنامه‌ریزی شده و به شکلی آگاهانه از سوی دشمنان اسلام راهبری می‌شود.

 

شمس‌الدین با بیان اینکه ماهیت سفر اربعین با رفاه و راحت‌طلبی در تعارض است؛ توصیه کرد: همه شرکت‌کنندگان ایرانی در این اجتماع بزرگ جهانی، نماینده مذهبی کشورمان محسوب می‌شوند؛ لذا شایسته است عموم زائران اربعین، رفتار و پوششی آگاهانه و مطابق با پیشینه مذهبی، تمدنی و فرهنگی ایران اسلامی را در این سفر پر ارزش از خود نشان دهند.

 

پایان پیام/

اربعین یکی از موفقیت‌آمیزترین حرکت‌های مردمی است

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از