حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
رئیس دانشگاه سمنان:

ارتقاء جایگاه علمی ایران به برکت انقلاب‌اسلامی است

ارتقاء جایگاه علمی ایران به برکت انقلاب‌اسلامی است

رئیس دانشگاه سمنان گفت: کشور ما به برکت انقلاب اسلامی و اجرای دین مبین اسلام توانسته امروزه به جایگاه علمی مناسبی در دنیا دست یابد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»،  سیف‌الله سعدالدین در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر سمنان که در مسجد امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، گفت: همان‌طور که امامین معصومین و انقلاب بر اهمیت دانش‌اندوزی و کسب علم نافع و پژوهش تأکید کرده‌اند بعد از دوران انقلاب اسلامی کشور ما به برکت دین مبین اسلام در زمینه تحقیق و پژوهش و دستاوردهای علمی پیشرفت‌های فراوانی داشته است.


بنا به گفته سعدالدین، جهاد علمی در کشور بعد از انقلاب اسلامی در بخش‌های مختلف قابل‌مشاهده بود و در دروان دفاع مقدس نیز متخصصین و متعهدین توانستند با اقدامات خود در آن دوران سخت کشور را با ساخت سازه‌های علمی مانند پل خیبر از چنگال دژخیمان نجات دهند.


رئیس دانشگاه سمنان در ادامه افزود: درحالی‌که در دوران قبل از انقلاب اسلامی تعداد دانشجویان کشور ۱۷۰ هزار نفر بود، اما در حال حاضر تنها تعداد فارغ التحصیلان مقطع تحصیلات تکمیلی این رقم است.


این مقام مسئول همچنین ابراز کرد: رتبه علمی ایران در دوران قبل از انقلاب ۵۳ بود، اما به برکت انقلاب اسلامی درحال حاضر رتبه کشور ما در دنیا به جایگاه ۱۵ ارتقا یافته است.


وی با مقایسه تعداد دانشجویان دانشگاه سمنان در قبل و بعد از انقلاب اسلامی اذعان کرد: در دروان قبل از انقلاب دانشگاه سمنان که در آن دوران مدرسه عالی تکنولوژی بود تنها ۵۰۰ دانشجوداشت، اما در حال حاضر بیش از ۱۵ هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.


رئیس دانشگاه سمنان با بیان اینکه دانشگاه سمنان در حال حاضر به‌عنوان دانشگاه معین وزارت علوم محسوب می‌شود، اظهار داشت: امروز دانشگاه سمنان بین ۱ هزار و ۲۰۰ دانشگاه اول دنیا قرار گرفته و دارای بیش از ۴۰۰ عضو هیأت علمی و چندین داشمند پر استناد برتر دنیا است.


این مقام مسئول، از تلاش برای ارتقا جایگاه مرجعیت علمی دانشگاه سمنان در سطح ملی و بین‌المللی خبر داد و افزود: در حال تنظیم ضوابطی در این زمینه هستیم تا دانشگاه سمنان به‌عنوان یک دانشگاه جامع تأثیرگذار باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از