حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
معاون عمرانی استاندار سمنان مطرح کرد:

افزایش ۴۶ درصدی اعتبار افتتاح پروژه‌های هفته دولت

افزایش ۴۶ درصدی اعتبار افتتاح پروژه‌های هفته دولت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: در هفته دولت سال‌جاری پروژه‌های افتتاحی و کلنگ‌زنی با اعتباری برابر ۶ هزار و ۲۸۶ میلیارد تومان را به منظوری بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی در دست انجام خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ محمد حمیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی حوزه عمرانی استان سمنان و در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: در هفته دولت سال‌جاری پروژه‌های افتتاحی و کلنگ‌زنی با اعتباری برابر ۶ هزار و ۲۸۶ میلیارد تومان را به منظوری بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی در دست انجام خواهیم داشت.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با بیان این‌که اعتبار پروژه‌های عمرانی و اقتصادی که در هفته دولت به بهره‌برداری خواهند رسید، دو هزار و ۹۳۳ میلیارد تومان است؛ عنوان کرد: از اعتبار مذکور دو هزار و ۹۰ میلیارد تومان مربوط به پروژه‌های عمرانی بوده است.

 

وی افزود: اعتبار لحاظ شده برای پروژه‌های افتتاحی در سال‌جاری نسبت به سال گذشته ۴۶ درصد افزایش داشته است.

 

حمیدی در ادامه بیان کرد: همه پروژه‌های عمرانی در استان با کمک قابل‌توجه دولت در حوزه اعتبارات ملی و استانی به انجام رسیده است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به این‌که همه مدیران دستگاه‌های اجرایی پیگیر جذب اعتبارات مصوب تا تاریخ مقرر هستند؛ ابراز داشت: بیشترین افتتاح پروژه‌ها در حوزه عمرانی از لحاظ اعتبارات، مربوط به آب و فاضلاب با اعتبار ۴۳۸ میلیارد تومان، راه و شهرسازی و حمل‌ونقل جاده‌ای با اعتبار ۴۱۸ میلیارد تومان، برق منطقه‌ای با ۱۹۰ میلیارد تومان، شرکت شهرک‌های صنعتی با ۱۱۶ میلیارد تومان بوده است.

 

وی با اشاره به اعتبار سه هزار و ۳۵۳ میلیاردتومانی در نظر گرفته شده برای کلنگ‌زنی پروژه‌ها عمرانی و اقتصادی هفته دولت سال جاری، عنوان کرد: از این مقدار، یک هزار ۶۴۲ میلیارد تومان مربوط به آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی بوده است.

 

حمیدی افزود: بیشترین آغاز عملیات اجرایی پروژه‌ها در حوزه عمرانی از لحاظ حجم اعتبارات مربوط به راه و شهرسازی با اعتبار ۳۳۷ میلیارد تومان، آب و فاضلاب با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان، شهرداری شاهرود با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان، برق منطقه‌ای با اعتبار ۱۵۲ میلیارد تومان و راهداری در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای با اعتبار  ۱۴۶ میلیارد تومان بوده است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در ادامه بیان کرد: در حال حاضر ۴۶۰ پروژه‌ نیمه‌تمام در دست انجام است که به اعتباری در حدود ۱۵ هزار میلیارد نیاز دارد.

 

وی با بیان این‌که در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۲۶۷ میلیارد تومان در قالب ارزش‌افزوده به‌حساب شهرداری‌های استان واریز شد؛ اذعان داشت: این واریزی در سال ۱۴۰۱ و در دولت سیزدهم با افزایش سه برابری همراه بوده و مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان به‌حساب شهرداری‌ها واریز شده است.

 

حمیدی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون مبلغ ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار نقد در قالب ارزش‌افزوده به‌حساب شهرداری‌ها واریز شده که جمعیت مهم‌ترین شاخص برای واریز اعتبار بوده است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با بیان این‌که در سال ۱۴۰۰ تنها ۳ دستگاه ماشین به شهرداری‌ها اختصاص یافت، گفت: این رقم در سال ۱۴۰۱ به ۲۶ دستگاه ماشین‌های خدماتی و عمرانی و در ۵ماهه نخست سال جاری ۱۴ ماشین خدماتی و عمرانی بوده است.

 

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ مصوبات سفر ریاست‌جمهوری به استان سمنان در حوزه عمرانی، اقتصادی، اشتغال‌زایی تسهیلات بانکی و... مجموعاً ۱۴ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان بوده که به‌منظور جذب اعتبارات، ۱۱۷ طرح عمرانی با اعتباری در حدود ۴ هزار میلیارد تومان برای ۴ سال تعریف شد.

 

حمیدی در ادامه بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ تخصیص اعتبار از محل مصوبات سفر ریاست‌جمهوری مبلغ یک هزار و ۴۷۱ میلیارد تومان بود که باتوجه‌به محدود بودن زمان جذب اعتبار، موفق به جذب کلیه اعتبارات مصوب شدیم.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان خاطرنشان کرد: به ترتیب آب و فاضلاب، نوسازی مدارس، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی دستگاه‌هایی بودند که بیشترین اعتبار مصوب سفر ریاست‌جمهوری را از آن خود کرده‌اند.

 

پایان پیام/

افزایش ۴۶ درصدی اعتبار افتتاح پروژه‌های هفته دولت

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از