حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/06/26 شمسی | 2024/09/16 میلادی
مدیرکل بهزیستی استان سمنان خبر داد:

افزایش 138 درصدی اعتبارات بهزیستی استان سمنان

افزایش 138 درصدی اعتبارات بهزیستی استان سمنان

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: طی سه سال دولت شهید رئیسی اعتبارات بهزیستی استان سمنان 138 درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ مدیرکل بهزیستی استان سمنان در نشست خبری ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه و خبرنگاران به‌مناسبت گرامی‌داشت هفته بهزیستی گفت: گرامی‌داشت هفته بهزیستی از ۳۰ تیر لغایت ۵ مرداد با شعار «نهضت حسینی، خدمت مردمی» در استان سمنان برگزار می‌شود. 

وی در ادامه افزود: تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل (ره) و عطرافشانی گلزار شهدا،برپایی میز خدمت در مصلی،از جمله برنامه های انجام شده در آغاز گرامیداشت چهل و چهارمین سال تأسیس سازمان بهزیستی در روز گذشته بود.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه برخی از فعالیت‌ها برای اولین‌بار در بهزیستی استان اجرایی شده گفت: برگزاری فاز اول و دوم همایش توانمندسازی مشاوران و روان‌شناسان در فضای مجازی و برگزاری اولین مسابقه استانی آزاد مهارت هنرهای تجسمی برای اولین‌بار در سال‌های اخیر انجام شده است. 

وی در ادامه افزود: برگزاری اولین جشنواره فرهنگی ورزشی معلولان روستایی استان سمنان و ایجاد یک دبیرخانه رصد آسیب‌های اجتماعی و همچنین انعقاد تفاهم‌نامه با دانشکده دندانپزشکی در راستای انجام اقدامات دندانپزشکی تحت بیهوشی برای معلولین از فعالیت‌های مهم بهزیستی استان سمنان است.

منطقی بیان کرد: خرید مواد غذایی مورد نیاز بیماران PKU که تحت حمایت بهزیستی هستند همچنین در جهت افزایش تعاملات یک گروه مشورتی با معلولان نخبه استان سمنان تشکیل شد. 

وی تأکید کرد: در سال گذشته اولین خانه کوچک حمایتی معلولین ذهنی در استان سمنان تأسیس شد و همچنین اقداماتی جهت زیارت اباعبدالله (ع) صورت‌گرفته که شامل اعزام چهار نفر از معلولین استان به پیاده‌روی اربعین و اعزام ۱۶ نفر از دختران و ۶ نفر از پسران مقیم در خانه نگهداری به کربلای معلی است. 

منطقی بیان کرد: تأسیس اولین خانه امن شبانه‌روزی غیردولتی ویژه زنان تحت خشونت و تأسیس اولین مرکز صیانت از بهبودیافتگان درگیر اعتیاد از اقدامات مهم اداره بهزیستی استان است.

این مقام مسئول در ادامه افزود: در جهت تسریع ارتباط با ناشنوایان و مشکلات شنیداری سامانه پیامکی ویژه ناشنوایان در فوریت‌های پزشکی (۱۱۵) توسط بهزیستی استان سمنان راه‌اندازی شده است.

 منطقی بیان کرد: در سال گذشته یک‌هزار و500 سبد کالا به ارزش هر بسته ۱۷ میلیون ریال و یک‌هزار و ۶۰۰ کیلوگرم گوشت گرم بین یک‌هزار و ۵۹ نفر توسط بهزیستی استان سمنان تهیه و در جامعه هدف توزیع شد. 

وی با اشاره به اینکه در حوزه ورزشی اقداماتی صورت‌گرفته و نتایج آن درخشان بوده است، گفت: برای اولین‌بار در سطح استان در حوزه بانوان جشنواره ورزشی ایام‌الله دهه فجر توانستیم کسب سه مقام ورزشی را شاهد باشیم و همچنین اولین دوره آموزشی آشنایی با ورزش فلوربال ویژه مراکز توان‌بخشی بهزیستی استان سمنان انجام شده و در زمینه فوتسال نیز کسب مقام سوم فوتسال توسط فرزندان زیر ۱۴ سال مقیم در خانه‌های نگهداری در سطح کشوری صورت‌ گرفته است. 

منطقی در ادامه تصریح کرد: هم‌اکنون ۲۹ هزار و  298 نفر تحت حمایت بهزیستی استان هستند و طی سه سال گذشته اعتبارات بهزیستی استان ۱۳۸ درصد افزایش و تماس با خط  مشاوره رایگان ۱۴۸۰ طی سه سال گذشته ۸۸ درصد افزایش داشته است. 

وی همچنین بیان کرد: توزیع وسایل کمک‌توان‌بخشی از ۲هزار و 395 مورد در سال ۱۴۰۰ به ۱۱هزار و608  مورد در سال ۱۴۰۲ ارتقاء یافته و از سال ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۲ برای 2 هزار و 425 نفر از جامعه هدف اشتغال ایجاد شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از